آغاز مذاکرات صلح یمن در سوئد/ گریفیث: توافق مبادله اسرا  و زندانیان بین دو طرف منازعه در یمن امضا شد

آغاز مذاکرات صلح یمن در سوئد/ گریفیث: توافق مبادله اسرا  و زندانیان بین دو طرف منازعه در یمن امضا شد
پنج‌شنبه 15 آذر 1397 - 13:52

کنفرانس مطبوعاتی مارتین گریفیث نماینده سازمان ملل در یمن در آستانه آغاز مذاکرات دقایقی قبل آغاز شد.

العالم - یمن

مارتین گریفیث -- نماینده سازمان ملل در یمن -- در کنفرانس مطبوعاتی در سوئد با وزیر خارجه این کشور با اعلام آغاز مذاکرات پیرامون یمن در سوئد گفت: در این دور از مذاکرات تصمیم های دشواری گرفته خواهد شد، دولت های بسیاری نقش مهمی در برگزاری این کنفرانس ایفا کردند.

وی تاکید کرد: نشست امروز به منزله از سر گیری روند سیاسی پس از یک وقفه دو ساله است، ما در اینجا تصمیم جدی برای رسیدن به راه حل سیاسی درباره یمن داریم.

گریفیث افزود: توافق مبادله اسرا  و زندانیان بین دو طرف منازعه در یمن امضا شد؛ آژانس های امدارسان زنگ خطر را در یمن به صدا درآوردند، برای رسیدن به راه حای برای مسائل و کاهش خشونت تلاش می کنیم.

نماینده سازمان ملل در یمن تصریح کرد: درباره موضوع فرودگاه صنعا و اسرا گفتگو خواهیم کرد، دعوت به پایان درگیری در یمن خواهیم کرد، از همه طرف ها می خواهم از این فرصت استفاده کنند ما به فرزندان یمن امید می بخشیم.

وی در ادامه این مصاحبه مطبوعاتی خاطرنشان کرد: روند مذاکرات یمن بسیار پیچیده است، اوضاع یمن هر روز بحرانی تر می شود و چشم اندازهای گرسنگی هولناکتر، شورای امنیت دیدگاه یکپارچه ای درباره یمنو موفقیت رایزنی ها دارد، رایزنی های یمن مهم است و ما هنوز مذاکرات را آغاز نکرده ایم

گریفیث با اشاره به این موضوع که پیام هر دو طرف منازعه، کاهش خشونت است گفت: با دقت شدید و احترام رفتار می کنیم و هر دو طرف را می شنویم و می فهمیم و انتظار داریم آنها هم حرف یکدیگر را بفهمند، مجموعه ای از ابزارها را برای کمک به ملت یمن با آغاز این رایزنی ها در دست داریم.

 

پربیننده ترین خبرها