کومرسانت به نقل از منابعی در وزارت دفاع روسیه:

جنگنده های اسرائیلی نمی توانند به بهانه تهدید ایران به زیرساخت های سوریه حمله کنند

جنگنده های اسرائیلی نمی توانند به بهانه تهدید ایران به زیرساخت های سوریه حمله کنند
چهارشنبه 21 آذر 1397 - 20:13

وزارت دفاع روسیه روز چهارشنبه اعلام کرد: نظامیان روس و اسرائیلی، فعالیت شبکه ارتباط مستقیم میان پایگاه «حمیمیم» روسیه در سوریه و مرکز فرماندهی نیروی هوایی اسرائیل را به منظور جلوگیری از بروز حوادث برای نظامیان روس و اسرائیلی را بررسی کردند.

العالم - سوریه

وزارت دفاع روسیه در بیانیه ای اعلام کرد در این مذاکرات، مشکلات مربوط به امنیت در منطقه خاورمیانه و وضعیت سوریه و نیز فعالیت شبکه ارتباط مستقیم میان پایگاه حمیمیم روسیه در سوریه و مرکز فرماندهی نیروی هوایی اسرائیل را به منظور جلوگیری از بروز حوادث خطرناکی که جان نظامیان روس و اسرائیلی را تهدید کند، بررسی شد و طی آن توافق شد که این روابط ادامه پیدا کند.

وزارت دفاع روسیه پیشتر اعلام کرده بود: نمایندگان وزارت دفاع روسیه و وزارت جنگ اسرائیل، طبق توافق ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه و بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل امروز در مقر وزارت دفاع روسیه دیدار می کنند.

لازم به ذکر است طبق اعلام مجله کومرسانت نزدیک به وزارت دفاع روسیه، در این نشست، دو طرف قصد دارند تا موضوع فعالیت های ارتش اسرائیل در سوریه صرف نظر از اوضاع با وجود سرنگونی هواپیمای ایل - 20 بررسی کنند، و به همین دلیل است که معاون رئیس مدیریت عملیات اصلی در ستاد ارتش ( مسئول برنامه ریزی برای استفاده ارتش) و نه افسر ستاد کل نیروی فضائی روسیه دراین نشست شرکت می کنند.

منبع یاد شده اشاره کرد موضع روسیه پیرامون ادعای طرف اسرائیلی برای حمله به سوریه به بهانه هدف قرار دادن پایگاه های ایرانی تغییر نکرده است، وی تصریح کرد: جنگنده های اسرائیلی نمی توانند به بهانه ساختگی تهدید ایران به زیرساخت های سوریه حمله کنند و ما این موضوع را در نشست امروز به طرف اسرائیلی منتقل خواهیم کرد.

ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه روز شنبه گذشته در تماس تلفنی با بنیامین نتانیاهو نخست وزیر اسرائیل درباره عملیات اسرائیل در مرزهای لبنان گفت و گو کرده بود.

پوتین بر لزوم حفظ ثبات در منطقه بر اساس قطعنامه 1701 سازمان ملل و بر اهمیت هماهنگی با نیروهای موقت سازمان ملل در لبنان با توجه به عملیات ارتش اسرائیل در امتداد خط شمالی با لبنان تاکید کرد.

وی بر لزوم بهبود همکاری روسیه و اسرائیل از طریق شبکه های نظامی تاکید کرد.

پربیننده ترین خبرها