پنج دليل شروع حملات تازه اسرائيل به باريكه غزه

پنج دليل شروع حملات تازه اسرائيل به باريكه غزه
سه شنبه 23 آبان 1391 - 05:20

دور تازه حملات هوايي و توپخانه‌اي رژيم صهيونيستي به باريكه غزه كه ده‌ها شهيد و زخمي بر جاي گذاشت در حالي صورت مي‌گيرد كه اين اقدام با سكوت عجيب كشورهاي عربي مواجه شده است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم در مورد دلايل دور تازه حملات رژيم صهيونيستي به باريکه غزه و افزايش تنش در اين منطقه مي‌توان موارد ذيل را مد نظر داشت:

 1- رژيم صهيونيستي در راستاي سياست هميشگي خود که در آستانه هر تحول سياسي تلاش مي‌کند تا جنگي را شروع کند، دوره تازه‌اي از حمله با باريکه غزه شروع کرد. رسانه‌هاي اين رژيم به کرات در طول دو هفته گذشته از تلاش نتانياهو به عنوان رئيس دولت انتقالي براي برافروختن نبردي هر چند محدود در غزه خبر مي‌دادند.

 2- از آنجا که رژيم صهيونيستي يک نظام ميليتاريستي – پليسي است، روند سياسي در اين رژيم تابعي از اقدامات امنيتي – نظامي قلمداد مي‌شود. شهروندان اين رژيم همواره خود را در معرض تهديد، جنگ، بي‌خانماني و فرار مي‌بينند و از اين‌رو کساني که در اسرائيل قدرت را به دست مي‌گيرند، در تلاش هستند تا از زوايه امنيتي وارد شده و به کسب راي بپردازند.

 3- اسرائيل بر آن است تا ميزان اراده موجود در رهبران جديد مصر در پاسخ به حملات را بسنجد. در اين مورد بايد گفت اسرائيل آستانه تحمل مقامات اخواني مصر در قبال حمله به غزه را خواهد سنجيد و از اين رهگذر در حملات بعدي زياده‌روي نخواهد کرد.

 4- حملات جديد را نمي‌توان به پيروزي باراک اوباما در انتخابات رياست جمهوري آمريکا بدون ربط دانست. در واقع بنيامين نتانياهو با علم بر اينکه اوباما تمام تلاش خود را خواهد کرد تا از به قدرت رسيدن دوباره وي جلوگيري کند، دست به يک انتحار سياسي و نظامي زده تا از اين رهگذر در شرايطي امنيتي فشارها بر خود را کم کند.

 5- محک زدن توان مقاومت در باريکه غزه از ديگر اهداف رژيم صهيونيستي در حمله اين منطقه است. اگر در نظر بگيريم که اين حملات پس از حمله هوايي اين رژيم به يک کارگاه ساخت سلاح در سودان رخ داده است، اين رژيم مي‌خواهد توان موشکي مقاومت را بسنجد.

پربیننده ترین خبرها