گزارش لوموند از تحولات پاریس؛

آیا حمله تروریستی در فرانسه کار دولت برای مقابله با جلیقه زردها بوده است؟

آیا حمله تروریستی در فرانسه کار دولت برای مقابله با جلیقه زردها بوده است؟
شنبه 24 آذر 1397 - 19:01

پایگاه اینترنتی روزنامه لوموند گزارش داده، به دنبال کشته شدن عامل تیراندازی شهر استراسبورگ فرانسه، شک و شبهه ها درباره علل این تیراندازی و اینکه این موضوع توطئه از جانب دولت برای سرکوب کردن اعتراض های مردمی بوده است، افزایش یافته است.

العالم ـ اروپا

بنابر گزارش لوموند، آنچه که این روزها دولت امانوئل مکرون را در بسیاری از رسانه های اجتماعی و فضای مجازی تهدید می کند، "سم مهلک نظریه توطئه" است.
همزمانی حمله تروریستی استراسبورگ و تظاهرات جلیقه زردها، بویژه در شبکه‌های مجازی موجب شده است تا این نظریه که حمله تروریستی کار دولت بوده تا مانع از تظاهرات جلیقه زردها شود، افزایش یابد.
برخی افراد معتقدند که می بایست یک حمله روی می داد چرا که مکرون هیچ چیزی بهتر از این برای لغو برگزاری تظاهرات و ترساندن مردم پیدا نکرد.
لوموند روز شنبه به نقل از ماکسیم نیکول یکی از رهبران جلیقه زردها تا آنجایی پیش رفت که گفت: این حمله جای سئوال زیاد دارد. مثلا اینکه اگر این حمله ، واقعا یک حمله واقعی بود، عامل آن ساعت هشت شب به یکی از خیابان‌های استراسبورگ نمی‌رفت، بلکه وقتی "میلیون‌ها نفر وسط شانزه لیزه" هستند آنجا به مردم حمله می کرد.
در ادامه مطلب لوموند آمده است: حتی کشته شدن عامل حمله تروریستی استراسبورگ نه تنها نتوانسته این تئوری را از بین ببرد بلکه حتی آن را تقویت کرده است.
لوموند می نویسد: این روزها همچنین اظهار نظرهای دیگری نیز همزمان با جنبش جلیقه زردها در جریان است، مثلا اینکه فرانسه دیگر از زمان دستور مانوئل والس قانون اساسی ندارد یا اینکه مکرون فرانسه را در ماجرای پیمان مهاجرت به سازمان ملل متحد فروخته است.
به گزارش ایرنا در گزارش لوموند آمده است، بسیاری از رهبران معترضان فرانسه، دست دولت فرانسه را پشت حمله استراسبورگ می بینند.
معترضان معتقدند که دولت فرانسه این سناریو را ترتیب داده است تا فضای حاکم بر کشور را از وضعیت کنونی خارج کرده وامنیتی کند و به این بهانه می خواهد صدور مجوز گردهمایی و تظاهرات ضد دولتی را متوقف کند.
در همین ارتباط، "مارین لوپن" رئیس راست گرای تجمع ملی فرانسه که همواره از همان ابتدای اعتراض ها در فرانسه انگشت اتهام را به سوی شخص رئیس جمهوری نشانه رفته بود، گفت: تظاهرات حق مردم است و ربطی به حادثه استراسبورگ ندارد. مردم باید منسجم تر در روز شنبه در خیابان ها حضور داشته باشند.
این فرد مسلح هفته گذشته در یکی از شلوغ ترین خیابانهای استراسبورگ به روی مردم آتش گشود و جمعیت شتابان به هر سو پا به فرار گذاشتند.
پس از این ماجرا، امانول مکرون رئیس جمهور فرانسه پس از برگزاری نشست بحران با مقامات کابینه، در توئیتر بر همبستگی تمام ملت فرانسه تاکید کرد.
تدابیر امنیتی در سال های اخیر در پی یک رشته حملات افراد مسلح تشدید شده است و بازار استراسبورگ نیز از مدتها پیش به عنوان یک هدف احتمالی شناخته شده بود.
شهرهای بزرگ فرانسه هفته ها است که شاهد تظاهرات ضد دولتی علیه سیاست های اقتصادی مکرون است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها