آخرین تلاش های اردوگاه توطئه گران در شمال و جنوب سوریه

آخرین تلاش های اردوگاه توطئه گران در شمال و جنوب سوریه
دوشنبه 26 آذر 1397 - 08:23

روزنامه 'الوطن' چاپ عمان نوشت: تلاش های ترکیه در شمال و اسرائیل در جنوب آخرین گام های تخریبی در خاک سوریه است.

العالم - سوریه

روزنامه الوطن چاپ مسقط روز دوشنبه در نوشتاری به قلم 'خمیس التوبی' نوشت: چنین برمی آید که اردوگاه توطئه گران در سوریه وضع نامناسب خود را درک کرده است و شاید قانع شده باشد که باید آخرین میخ های خیمه خود را از خاک سوریه برکند.

اما همزمان تحرکات رژیم صهیونیستی با کمک هم پیمان های راهبردی و مزدوران منطقه ای برای جداکردن جولان از خاک سوریه و الحاق آن به سرزمین های اشغالی و ازسوی دیگر عملیات نظامی ترکیه در شرق فرات به بهانه مبارزه با شبه نظامیان تجزیه طلب کرد که از اعلام مزدوری خود برای آمریکا ابایی ندارند، آخرین گام های اردوگاه دشمن در سوریه است.

توطئه گران علیه سوریه می دانند که عرصه دخالت در امور داخلی سوریه و اشغال خاک این کشور هر روز بر آن ها تنگ تر می شود و هر پیروزی ارتش سوریه با پشتیبانی هم پیمان ها، گامی به سوی شکست توطئه هاست.

باقی مانده های تروریست ها به نسبت مساحتی که ارتش سوریه در اختیار دارد چیزی به شمار نمی روند و میدان امیدی که اهداف استعماری و تخریبی در آن بنا شده بود هر روز بر خالقان توطئه های تروریستی تنگ تر می شود.

از این رو، جماعت توطئه گر آخرین تلاش های خود را به کار بسته است تا به ناگهان خود را خارج از میدان نیابد و اژدهای تروریست دست ساخته خود به جانش نیافتد و آن ها را با حسرت و خواری همیشگی روبرو نکند.

تلاش های رژیم اشغالگر قدس برای جداکردن جولان سوریه بخشی اصیل از توطئه تروریستی علیه سوریه بود به طوری که هدف بزرگتر، تخریب سوریه و تبدیل آن به رژیم های کوچکتر و درگیر و متخاصم باهم بود.

تسلط رژیم صهیونیستی بر جولان که ثروت های آبی، نفتی و زراعی و موقعیت راهبردی نصیب این رژیم می کند گامی برای تفکیک محور مقاومت و ارتباط جغرافیایی آن و انزوای مقاومت اسلامی لبنان نیز به شمار می رود.

ولی با همه این تفاصیل، تلاش برای الحاق جولان به سرزمین های اشغالی فلسطین و تکیه بر آمریکا برای این کار، بیش از آنکه نشانه موقعیت و اهمیت راهبردی آن باشد نشانه نگرانی رژیم صهیونیستی است.

سوریه درحال بازیابی سلامت خود و کامل کردن پیروزی بر توطئه های تروریستی است و هر لحظه ممکن است جبهه جولان را باز کند به ویژه اینکه گزارش های اسرائیلی نشان می دهد که مقاومت سوریه و لبنان درحال تجدید قوا است و خود را برای سناریویی در جنوب سوریه آماده می کنند مانند آنچه در جنوب لبنان اتفاق افتاد.

دشمن اسرائیلی معنای ازدست دادن جولان اشغالی و تحول راهبردی برای محور مقاومت و تبدیل شدن آن به خنجری در پهلوی خود می داند به ویژه اینکه جنوب سوریه و لبنان به نقطه آغاز مقاومتی جدید تبدیل خواهد شد درحالی که قدرت نظامی از جمله قدرت هوایی این رژیم فلج شده است.

اما آنچه درباره شمال سوریه و شرق فرات گفته می شود با تلاش های اسرائیل در جنوب این کشور بی ارتباط نیست زیرا هدف این طرح های استعماری مشترک و یکسان است.

هدف ، تثبیت قواعد استعمار و حضور اجنبی و اشغال مساحت بیشتری از خاک سوریه به منظور عملی کردن توطئه تجزیه این کشور است.

آنچه درباره اختلاف آمریکا و ترکیه در شمال سوریه و شرق فرات شنیده می شود اختلافی غیرواقعی است زیرا این دو به یکدیگر احتیاج دارند.

ترکیه نمی خواهد آمریکا از خاک سوریه خارج شود تا تنها نماند و بهانه حضورش درخاک این کشور پایان یابد بلکه انتظار دارد آمریکا نقش فرانسه را ایفا کند که منطقه اسکندرون را از خاک سوریه جدا و تقدیم ترکیه کرد.
این کشور امیدوار است که بتواند با کمک آمریکا عفرین، منبج، ادلب و شاید رقه و بخش هایی از حلب را به خاک خود ملحق کند.

آمریکا نیز حضور غیرقانونی ترکیه در سوریه را تقویت کننده و توجیه حضور غیرقانونی خود در سوریه می داند.

عملیات نظامی اعلام شده ازسوی ترکیه در شرق فرات که به بهانه تعقیب شبه نظامیان کرد قرار است انجام شود مرهون حجم اتفاق نظر بر اهداف استعماری و تخریبی در سوریه و سطح رقابت میان اجزای محور توطئه برای غارت ثروت ها و بخش هایی از خاک سوریه و استعمار آن است.

داعش، جبهه النصره و دیگر گروه های تروریستی و شبه نظامیان کرد غیر از مرکب هایی که برای عبور و اجرایی شدن توطئه تروریستی خلق می شوند چیز دیگری نیستند.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها