ادامه تجاوزات ائتلاف سعودی به یمن پیش از زمان اجرای آتش‌بس/ اعلام آمادگی صنعا برای پاسخ

دوشنبه 26 آذر 1397 - 19:15

سازمان ملل اعلام کرد که توافق آتش بس در شهر الحدیده یمن از فردا اجرایی می شود؛ این درحالی است که ائتلاف متجاوز سعودی در اقدامی در نقض تفاهمات سوئد، همچنان به تجاوزات خود علیه این شهر ادامه می دهد.

العالم . یمن

با ادامه حملات ائتلاف متجاوز به یمن در نقض تفاهمات سوئد، مرحله پس از رایزنی های سوئد مسیر دیگری به خود گرفت. این ائتلاف اقدامات نظامی خود را در چندین جبهه بویژه جبهه الحدیده و مناطق مرزی با عربستان را تشدید کرد؛ مواضعی در نهم و البیضا طی ساعات گذشته شاهد حملات گسترده توپخانه ای و تلاش عناصر ائتلاف برای پیشروی بوده است که توسط نیروهای مشترک یمن ناکام ماند.

سرتیپ یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن گفت: نیروهای مسلح این کشور برای فراهم کردن زمینه مناسب برای آتش بس تلاش می کنند اما ائتلاف متجاوز به حملات هوایی خود ادامه می دهد؛ ما نیز تاکید می کنیم که نیروهای ما برای پاسخ به این تجاوزات درنگ نخواهند کرد.

بیانیه نیروهای مسلح شامل آمار و ارقامی از حملات ائتلاف و بمباران و پیشروی عناصر ائتلاف متجاوز در طول رایزنی های سوئد و پس از آن بود، این بیانیه تشدید اقدامات نظامی ائتلاف را ناشی از عدم جدیت کشورهای عضو ائتلاف در تحقق صلح و بی توجهی به تلاشهای بین المللی برای توقف جنگ عنوان کرد. نیروهای ملی یمن نیز این امر را تلاشی از جانب ائتلاف برای به شکست کشانیدن تفاهمات سوئد دانستند.

طرفها در صنعا بر به ثمر رساندن گفتگوی استکهلم تاکید کردند و تشدید اقدامات نظامی اخیر را نوعی مخالفت ائتلاف متجاوز با تفاهمات سوئد دانستند.

پربیننده ترین خبرها