تهدید اردوغان به انجام عملیات غافلگیرانه علیه عناصر مسلح سوریه+ ویدئو

دوشنبه 26 آذر 1397 - 21:07

ریس جمهور ترکیه تهدید کرد در صورتی که آمریکا عناصر مسلح کرد را از مناطق شرق فرات در سوریه خارج نکند، خود دست به این کار بزند؛ وی همچنین تاکید کرد که برای عمل به این وعده خود دست به عملیات غافلگیرانه خواهد زد. ارتش ترکیه اطراف عفرین را بمباران کرد که به زخمی شدن شماری از غیرنظامیان انجامید. این در حالی است که تهران هرگونه عملیات نظامی در داخل خاک سوریه را منوط به موافقت دمشق می داند.

العالم . ترکیه

به نظر می رسد که رجب طیب اردوغان بر عمل به تهدیدهای خود مبنی بر انجام عملیات نظامی در مناطق شمالی سوریه اصرار دارد. وی پس از تهدید به انجام عملیات نظامی علیه عناصر مسلح کرد در شرق فرات که انکارا آنها را تروریست می داند، اردوغان درباره موضع امریکا در مخالفت با این عملیات هشدار داد.

اردوغان در سخنانی که به نظر می رسد نوعی مهلت دادن به امریکایی ها برای ایجاد راه حلی برای خروج عناصر مسلح کرد از شرق فرات است، تاکید کرد که اگر واشنگتن کردها را از منطقه خارج نکند، آنکارا خود وارد عمل خواهد شد.

اردوغان اعلام کرد که عملیات نظامی تا نابودی کسانی که آنها را تروریست می داند، ادامه خواهد داشت.

این در حالی است که ایران نیز تاکید کرد: هرگونه عملیات نظامی در خاک سوریه مشروط به موافقت دمشق است.

بهرام قاسمی سخنگوی وزارت خارجه ایران گفت: هرگونه عملیات نظامی بدون موافقت دولت سوریه به بحرانی شدن اوضاع خواهد انجامید.

ارتش ترکیه و نیروهای مسلح وابسته به آن، برخی مناطق تحت کنترل نیروهای کرد در اطراف عفرین را بمباران کردند. برخی منابع اعلام کردند که این عملیات به زخمی شدن برخی غیرنظامیان انجامید؛ پیش از این نیز 9 نفر از جمله برخی عناصر مسلح وابسته به ترکیه در انفجار یک خودرو در منطقه سوق الهال در عفرین کشته شدند.

پربیننده ترین خبرها