سوریه به عربستان درباره پیش نویس قطعنامه ضدسوری هشدارداد

سوریه به عربستان درباره پیش نویس قطعنامه ضدسوری هشدارداد
سه شنبه 27 آذر 1397 - 08:35

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با حمله شدید به عربستان در پی ارائه پیش نویس قطعنامه ای پیرامون وضعیت حقوق بشر در کشورش، ریاض را فاقد صلاحیت در این خصوص دانست و هشدار داد که دمشق اقدام های لازم را علیه ریاض اتخاد خواهد کرد.

العالم - آسیا

به گزارش شبکه خبری روسیا الیوم، بشار الجعفری در نشست مجمع عمومی سازمان ملل گفت:نظام سعودی به عنوان ارائه دهنده اصلی پیش نویس این قطعنامه فاقد صلاحیت حقوقی و اخلاقی برای ارایه چنین پیش نویسی است.

وی هدف عربستان را مخدوش کردن حقایق و چهره دولت سوریه و نهادهای قانونی این کشور دانست و گفت که این اقدام بیانگر موضع نظام سعودی و سیاست های ویرانگر آن در قبال سوریه است.

الجعفری عربستان را متهم کرد که از درآمدهای نفتی برای اعمال فشار سیاسی به سازمان ملل و از بین بردن اعتبار این سازمان استفاده می کند.

وی افزود که عربستان از آغاز تاسیس تاکنون پارلمان، قانون اساسی و انتخابات به خود ندیده بلکه تنها با سرکوب شهروندان و ظلم به زنان و اقلیت ها و کارگران خارجی آشناست و اخیرا نیز یکی از محل های دیپلماتیک خود (کنسولگری سعودی دراستانبول) را برای قتل و مثله کردن جسد روزنامه نگار مخالف خاندان حاکم مورد استفاده قرار داد.

نماینده دائم سوریه در سازمان ملل با تاکید بر اینکه دمشق تصویب چنین قطعنامه ای را عملی خصمانه علیه خود می داند،هشدار داد که کشورش از هیچ کوششی برای استفاده از حقوق حاکمیتی خود و اتخاذ اقدامات در قبال ارائه دهندگان و رای دهندگان به این پیش نویس دریغ نخواهد کرد.

ایرنا

پربیننده ترین خبرها