چاووش اوغلو:

ترکیه از طرح سازمان ملل برای کمیته قانون اساسی سوریه حمایت می‌کند

ترکیه از طرح سازمان ملل برای کمیته قانون اساسی سوریه حمایت می‌کند
سه شنبه 27 آذر 1397 - 14:34

وزیر خارجه ترکیه امروز طی اظهاراتی در صحن علنی پارلمان این کشور گفت که آنکارا از طرح سازمان ملل برای تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه حمایت می‌کند.

العالم - ترکیه

«مولود چاووش‌اوغلو» وزیر خارجه ترکیه امروز (سه‌شنبه) اعلام کرد که آنکارا از طرح سازمان ملل برای تشکیل کمیته بازنویسی قانون اساسی سوریه حمایت می‌کند.

چاووش‌اوغلو طی سخنرانی در صحن پارلمان ترکیه برای تشریح اولویت‌های سیاست خارجی این کشور، گفت: «ما روزنه نهایی فرصت برای راهکار سیاسی در سوریه را گشوده‌ایم».

به نوشته خبرگزاری «آناتولی» وی با تاکید مجدد بر عزم ترکیه در مبارزه با سازمان‌های تروریستی از جمله حزب کارگران کردستان (گروهک پ.ک.ک) و شبه‌نظامیان کُرد سوری (یگان‌های مدافع خلق - YPG) تصریح کرد آنکارا اما هرگز مردم کُرد را به‌‌چشم یک دشمن ندیده است.

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه روز جمعه در دیدار با چاووش‌اوغلو از آماده بودن لیست اعضای کمیته قانون اساسی سوریه خبر داده و گفته بود احتمالا در اوایل سال آینده میلادی (2019) اولین نشست آنها برگزار می‌شود.

لاوروف همچنین افزود که ایران، ترکیه و روسیه بر آماده بودن تقریبی لیست اعضای کمیته قانون اساسی سوریه تفاهم دارند.

کشورهای تضمین کننده آتش بس سوریه و برخی از معارضان در کنگره گفت‌وگوی ملی سوریه موسوم به نشست سوچی روسیه بر سر تشکیل کمیته بازبینی قانون اساسی در این کشور توافق کردند. این کمیته قرار است متشکل از ۱۵۰ نفر باشد؛ ۵۰ نفر از معارضان، ۵۰ نفر از دولت سوریه و ۵۰ تن دیگر نیز شامل افرادی خواهد بود که سازمان ملل آن‌ها را معرفی خواهد کرد.

پربیننده ترین خبرها