دولت ترامپ دسترسی به کوپن‌های غذایی را محدود می‌کند

دولت ترامپ دسترسی به کوپن‌های غذایی را محدود می‌کند
جمعه 30 آذر 1397 - 14:17

یک روزنامه آمریکایی نوشت که دولت این کشور بر طبق برنامه‌‌ای می‌کوشد تا عده‌ای را از فهرست دریافت کوپن‌های غذایی حذف کند.

العالم - آمریکا

دولت آمریکا روز پنجشنبه از برنامه‌ای خبر داد که توزیع کوپن‌هایی به منظور کمک‌های غذایی در سطح ملی را محدود می‌کند.

بنابر گزارش روزنامه آمریکایی «واشنگتن‌پست»، آنچه مدنظر است، این است که آمریکایی‌هایی که فردی را ندارند که به او تکیه کنند اگر در یک دوره سه‌ساله، سه مرتبه کوپن‌های غذایی را دریافت کنند، باید کار کنند؛ مگر اینکه در مناطقی زندگی کنند که نرخ بیکاری 20 درصد از میانگین ملی که در حال حاضر 3.7 درصد است، بیشتر باشد. انتظار می‌رود به این ترتیب، صدها هزار نفر از مردم آمریکا از این برنامه حذف شوند.

ملزومات برنامه محدودیت کمک‌های غذایی بخشی از لایحه موسوم به «لایحه مزرعه» در مجلس نمایندگان بود اما در نسخه‌ای که سنا ارائه داده است، چنین چیزی وجود ندارد.

«سانی پدرو» وزیر کشاورزی آمریکا از این سیاست حمایت کرد و درباره آن گفت: « (این کمک‌ها) برای بسیاری از آمریکایی‌ها غیر قابل قبول و بر خلاف عقل سلیم است به خصوص که اکنون فرصت شغلی زیادی وجود دارد...چنین اقدامی باعث می‌شود که ارزش کار به شمار قابل توجهی از جمعیت ما باز گردانده شود.»

با این حال نمایندگان دموکرات کنگره معتقدند که چنین اقدامی در شاخه اجرایی دارای مشکل است. سناتور «دبی استابنو» که در کمیته کشاورزی سنا حضور دارد در این مورد گفت: «تغییرات اجرایی نباید بر طبق ایدئولوژی باشند. من از تغییرات یک جانبه و نادرست که باعث می‌شود خانواده‌ها به غذا دسترسی نداشته باشند، حمایت نمی‌کنم.»

دولت آمریکا در حالی قصد دارد این برنامه را اجرایی کند که چند ماه پیش، سازمان ملل در گزارشی اعلام کرد ه بود که دست کم ۴۰ میلیون شهروند آمریکایی در فقر زندگی می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها