تظاهرات فلسطینی‌ها برضد وزیر خارجه بحرین

تظاهرات فلسطینی‌ها برضد وزیر خارجه بحرین
شنبه 1 دی 1397 - 05:19

فلسطینیان، خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین را متولّی (پدر خوانده) فروش قدس خواندند و خواستار برکناری او شدند.

العالم - فلسطین

به گزارش گروه خبری قدس، فعالان فلسطینی بنر بزرگی در چهار راه "السرایا" در مرکز شهر غزه نصب کردند که در آن وزیر خارجه بحرین به عنوان "متولّی فروش قدس" معرفی شده است.

این حرکت در اعتراض به اظهارات اخیر وزیر خارجه بحرین در مورد شهر اشغالی قدس و حمایت او از به رسمیت شناخته شدن آن از سوی استرالیا به عنوان پایتخت اسرائیل صورت می گیرد.

در قسمت راست این بنر عبارت "سرنگون باد وزیر خارجه بحرین، پدرخوانده فروش قدس" به همراه عکس او که پرچم اسرائیل روی سرش نقاشی شده است دیده می شود. در قسمت چپ بنر نیز تصویر قبة الصخره و پرچم فلسطین به تصویر کشیده شده و بر روی آن عبارت " قدس پایتخت ابدی فلسطین" نوشته شده است.

خالد بن احمد آل خلیفه وزیر خارجه بحرین اخیرا از تصمیم استرالیا برای به رسیمت شناختن قدس غربی به عنوان پایتخت اسرائیل دفاع کرده و گفته بود این اقدام تأثیری بر تشکیل کشور فلسطین به پایتختی قدس شرقی ندارد.

گروه های مقاومت فلسطین این موضع وزیر خارجه بحرین را اهانت به قطعنامه اتحادیه عرب در محکومیت اقدام استرالیا توصیف کرده و این گونه موضع گیری ها را تلاشی برای قانونی جلوه دادن عادی سازی و برقراری روابط با رژیم اشغالگر اسرائیل دانستند.

این گروه ها اعلام کردند این مواضع و اظهارات، توطئه علیه ملت فلسطین و جانبداری از توطئه های صهیونیستی محسوب می شود و از پادشاه بحرین خواستند وزیر خارجه این کشور را بازخواست و عزل کند. همچنین از همه اقشار ملت بحرین خواستند موضع خود را علیه این اظهارات خصمانه و جانبدارانه از رژیم اشغالگر که جنایت ها و نقض قوانین مستمر آن علیه ملت فلسطین را نادیده می گیرد اعلام کنند.

گروه های فلسطینی در پایان بار دیگر بر موضع خود علیه تمام انواع و اشکال عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر تأکید و آن را خنجری بر پشت مقاومت ملت فلسطین و سرپوش نهادن بر اقدامات اشغالگران در کرانه باختری، قدس و غزه قلمداد کردند.

پربیننده ترین خبرها