تمدید ریاست مهدی المشاط برای دو دوره دیگر

تمدید ریاست مهدی المشاط برای دو دوره دیگر
شنبه 1 دی 1397 - 19:12

شورای سیاسی عالی یمن در نشست فوق العاده امروز ریاست مهدی المشاط را برای دو دوره دیگر، طبق آیین نامه داخلی مجلس تمدید کرد.

العالم . یمن

شورای سیاسی عالی یمن امروز در نشست خود به چالش های فراروی مجلس طی دوره گذشته و نیز توانمندی المشاط در اداره کشور پرداخت و بر همکاری با وی به منظور به ثمر رساندن دوره جدید مشاط تاکید کرد؛ دوره جدید از 24 دسامبر 2018 آغاز می شود و در 24 آگوست 2019 به پایان خواهد رسید.

شورای سیاسی همچنین پیش نویس طرح ملی یمن را مورد بررسی قرار داد؛ این طرح مبتنی بر تشکیل کشور جدید یمن برپایه دموکراسی و ثبات و وحدت است؛ همچنین دارای نهادهایی قدرتمند برای تحقق عدالت و توسعه و زندگی شرافتمندانه برای شهروندان است. طرح ملی یمن شامل 12 محور است که عبارتند از آشتی ملی و راه حل سیاسی، ساختار ونحوه مدیریت کشور، سازندگی اجتماعی، اقتصاد، توسعه اداری، امنیت و عدالت، ابتکار و پژوهش علمی، آموزش، بهداشت، زیرساختار ها و خدمات، امنیت ملی وسیاست خارجی، زیست محیط و توسعه عمرانی است؛ شورای سیاسی عالی یمن امروز در نشست خود این طرح را با اجرای تغییراتی تایید کرد؛ همچنین ارائه این طرح به دولت را نیز به تصویب رساند.

نشست امروز شورای سیاسی عالی یمن همچنین به آخرین تحولات در عرصه سیاسی و نظامی یمن پرداخت و از قطعنامه 2451 شورای امنیت در خصوص توافق استکهلم و آتش بس الحدیده و توافق مبادله اسیران استقبال کرد.

شورای سیاسی یمن همچنین از اشاره نکردن به جنایتهای ائتلاف سعودی علیه حقوق بشر یمن و عدم تشکیل کمیته ای بی طرف برای تحقیق در این خصوص ابراز تاسف کرد و تاکید کرد که این امر مشارکت امریکا در آن جنایتها و نیز درتصمیم گیری برای تجاوز علیه یمن را تایید می کند.

پربیننده ترین خبرها