دادگاه فرانسه دارایی سرمایه دار اماراتی را توقیف کرد

دادگاه فرانسه دارایی سرمایه دار اماراتی را توقیف کرد
يکشنبه 2 دی 1397 - 13:30

دادگاه فرانسه اموال و دارایی‌های یک میلیاردر اماراتی را در رابطه با پرونده فساد صندوق توسعه مالزی را توقیف و مصادره کرد.

العالم ـ اروپا

به گزارش روزنامه لوموند، بعد از آغاز تحقیق و بررسی در مورد اختلاس با محوریت موضوع صندوق توسعه مالزی «ام.دی.بی1» دادگاهی در فرانسه حکم توقیف املاک و دارایی‌های میلیاردر اماراتی «خاتم القباسی» را صادر کرد.
براساس گزارش روزنامه لوموند، تحقیقات مقدماتی در رابطه با اختلاس و پول‌شویی، علیه این میلیاردر اماراتی در سال 2017 میلادی آغاز شده است.
تصمیم دادگاه با رسوایی و فساد در مورد صندوق توسعه مالزی مرتبط است که در آن طی چندین سال سرقت و پولشویی ادامه داشت. به گفته منابع خبری، به‌ احتمال زیاد خاتم القباسی از طریق خرید اموال قیمتی به پولشویی پرداخته است.
به گزارش ایرنا، براساس این گزارش در حال حاضر از جمله دارایی‌های میلیاردر اماراتی که توسط دادگاه فرانسه مصادره شده است می‌توان به خانه‌ای به ارزش حدود 11 میلیون یورو، یک ویلای مجهز و یک سالن ورزشی به ارزش 7.9 میلیون یورو و دو آپارتمان در پاریس به ارزش 9 میلیون یورو اشاره کرد.
رسوایی فساد در رابطه به اختلاس بیش از 4،5 میلیارد دلاری از صندوق توسعه مالزی دلیل اصلی شکست «نجیب رزاق» نخست وزیر سابق مالزی در انتخابات سال 2018 این کشور بود.
با افشای پرونده صندوق توسعه مالزی، نجیب رزاق نخست وزیر سابق، همسرش «رزما منصور» و چندین تن از افراد نزدیک به وی ماه‌های اول پس از دست دادن قدرت در رابطه با این پرونده دستگیر شدند.
بررسی پرونده رسوایی مالی «ام.دی.بی.1» هم‌زمان در مالزی، سنگاپور، ایالات متحده، سوئیس و چندین کشور انجام می‌شود.

پربیننده ترین خبرها