تازه ترین اخبار از تحولات در مصر؛

تأیید 10 سال حبس برای رهبر اخوان‌المسلمین/ کشته شدن 14 تروریست در العریش/ تغییرات در فرماندهی نیروهای مسلح

تأیید 10 سال حبس برای رهبر اخوان‌المسلمین/ کشته شدن 14 تروریست در العریش/ تغییرات در فرماندهی نیروهای مسلح
يکشنبه 2 دی 1397 - 18:32

دادگاه فرجام‌خواهی مصر امروز حکم حبس ۱۰ سال برای «محمد بدیع» رهبر اخوان‌المسلمین در پرونده «حوادث بنی‌سویف» را تأیید کرد.

العالم _ مصر

دادگاه فرجام‌خواهی مصر امروز یکشنبه حکم ۱۰ سال حبس برای محمد بدیع و سه سال حبس برای ۳۷ متهم دیگر این پرونده را تأیید کرد.

طبق گزارش وبگاه «الیوم‌السابع»، همچنین برای ۷۷ متهم این پرونده حبس ۱۵ ساله و برای ۱۲ متهم فراری نیز حبس ابد صادر شد.

دادستانی مصر، این متهمان را در پرونده معروف به «حوادث بنی سویف» به آتش زدن مرکز پلیس «ببا» و مدرسه راهبان در جریان حوادث سال ۲۰۱۳ پس از عزل «محمد مرسی» رئیس‌جمهور منتسب به اخوان‌المسلمین، وارد کرده است.

دادگاه مصر اخیرا بدیع را در پرونده «حوادث دفتر ارشاد» به حبس ابد محکوم کرد.

چند ماه پیش نیز دادگاه قاهره، بدیع را در پرونده حوادث خیابان بحر الاعظم به حبس ابد محکوم کرد.

سال قبل نیز دادگاه فرجام‌خواهی مصر حکم حبس ابد محمد بدیع در خصوص حوادث الاسماعیلیه و قتل سه شهروند را تأیید کرد.

تا کنون احکام دیگری علیه محمد بدیع از جمله در حوادث سوئز، الاستقامه، قلیوب، یورش به زندان‌ها و اهانت به دستگاه قضایی صادره شده که بیشتر این احکام حبس ابد بوده و در مجموع گفته می‌شود بیش از یک قرن حبس برای بدیع صادر شده است.

کشته شدن ۱۴ تروریست در العریش

نیروهای امنیتی مصر در راستای اجرای عملیات علیه گروه‌های تروریستی، یک باند تروریستی در العریش را متلاشی کرده و ۱۴ نفر را به قتل رساندند.

بر اساس این گزارش، نیروهای امنیتی با یورش به مخفیگاه تروریست‌ها در العریش شروع به تیراندازی کرده و پس از کشته شدن هشت نفر از عناصر تروریستی، تعدادی از تروریست‌ها شروع به فرار کردند که نیروهای امنیتی به سمت آنها نیز تیراندازی کرده و شش نفر دیگر را به قتل رساندند.

تغییر و تحولات در فرماندهی نیروهای مسلح

وزیر دفاع مصر تغییراتی در فرماندهی نیروهای مسلح انجام داده و مدیر جدیدی برای نهاد اطلاعات جنگی و فرمانده جدیدی برای منطقه غربی که مسئولیت تأمین امنیت مرز لیبی را بر عهده دارد، تعیین کرد.

برخی منابع آگاه گزارش دادند که «محمد زکی» وزیر دفاع مصر طی حکمی سرلشگر «خالد مجاور» را به عنوان مدیر جدید نهاد اطلاعات جنگی و شناسایی تعیین کرد و مجاور قرار است جانشین سرلشگر «محمد الشحات» که از سه سال قبل این منصب را بر عهده دارد، شود.

همچنین سرلشگر «صلاح سرایا» به عنوان فرمانده جدید منطقه نظامی غربی که تأمین امنیت منطقه صحرای غربی و مرز لیبی است، منصوب شد.

فارس

پربیننده ترین خبرها