سفر رئیس شورای امنیت ملی سوریه به مصر

سفر رئیس شورای امنیت ملی سوریه به مصر
يکشنبه 2 دی 1397 - 20:22

رئیس شورای امنیت ملی سوریه برای گفت‌وگو با وزیر اطلاعات مصر درباره مسایل امنیتی و سیاسی، به قاهره سفر کرد.

العالم - سوریه

«علی المملوک» رئیس شورای امنیت ملی سوریه دیروز شنبه به قاهره سفر کرد تا با مسئولان مصری از جمله وزیر اطلاعات این کشور دیدار کند.

این سفر مسئول رده‌ بالای سوری روز شنبه مورخ ۲۰۱۸/۱۲/۲۲ (اول دی ماه) صورت گرفت، اما خبرگزاری دولتی سوریه «سانا» این خبر را امروز یکشنبه منتشر کرده و نوشته: المملوک به دعوت رسمی عباس کامل وزیر اطلاعات مصر به قاهره سفر کرد.

سانا افزود: دو طرف درباره مسایل دو جانبه و مورد اهتمام مشترک از جمله مسایل سیاسی، امنیتی و تلاش‌های مبارزه با تروریسم بحث و تبادل نظر کردند.

سرلشکر علی المملوک رئیس دفتر امنیت ملی سوریه دو سال پیش نیز در سفر رسمی به قاهره با سرلشکر خالد فوزی نایب رئیس سازمان امنیت ملی مصر و مسئولان ارشد امنیتی دیدار کرده بود.

دو طرف سوری و مصری در سال ۲۰۱۶ بر سر هماهنگی مواضع سیاسی بین سوریه و مصر و همچنین تقویت هماهنگی در زمینه مبارزه با تروریسم به توافق رسیده بودند.

دولت مصر به ریاست عبدالفتاح السیسی از جمله کشورهای عربی منطقه است که برخلاف عربستان سعودی مواضع همسو با دولت سوریه در مبارزه با تروریسم داشته است.

نیکولاس هیراس کارشناس مسائل خاورمیانه در مرکز تحقیقات «امنیت نوین آمریکا» چند ماه پیش در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان با اشاره به اختلاف مواضع مصر و دولت سعودی درباره بحران سوریه گفته بود که قاهره در حمله به سوریه با سعودی‌ها همکاری نخواهد کرد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها