نشست امنیتی عراق برای بررسی پیامدهای عقب‌نشینی آمریکا از سوریه

نشست امنیتی عراق برای بررسی پیامدهای عقب‌نشینی آمریکا از سوریه
يکشنبه 2 دی 1397 - 16:29

یک عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از نشست امروز فرماندهان امنیتی دو وزارت دفاع و کشور برای بررسی پیامدهای عقب‌نشینی آمریکا از سوریه خبر داد.

العالم - سوریه

«عباس السید صروط» عضو کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق از برگزاری نشست مهم میان فرماندهان امنیتی کشور به منظور بررسی پیامدهای تصمیم رئیس‌جمهور آمریکا برای عقب‌نشینی نیروهایش از شرق سوریه و میزان تاثیر آن بر مرزها و امنیت عراق خبر داد.

به نوشته «سومرنیوز»، وی در جمع خبرنگاران اظهار داشت: ما امروز یک نشست با حضور فرماندهان امنیتی از دو وزارتخانه دفاع و کشور درباره طرح امنیتی تدوینی برای تامین امنیت مرزها در مقابل داعش پس از عقب‌نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه برگزار می‌کنیم.

این نماینده عراقی توضیح داد: در این نشست طرح مذکور و ارتباط با دولت فدرال در صورت بروز شکاف‌ها و نقض‌های امنیتی بررسی خواهد شد. کمیسیون امنیت و دفاع پارلمان عراق نیز قصد دارد که در پیگیری این طرح، نقش مهمی ایفا کند.

هفته پیش پس از آنکه تهران، مسکو و آنکارا و نماینده سازمان ملل درباره تشکیل کمیته قانون اساسی سوریه توافق کردند، واشنگتن در اقدامی غافلگیرکننده از عقب‌نشینی ۲۰۰۰ نیروی نظامی خود در بازه زمانی ۶ ماهه از سوریه خبر داد. هرچند که به اعتقاد تحلیل‌گران سیاسی؛ مواضع چند ماه اخیر آمریکا در سوریه، باور عقب‌نشینی واقعی از این کشور را کمی دشوار می‌کند.

به همین دلیل برخی کارشناسان و تحلیل‌گران سیاسی فرضیه انتقال این نیروها به یک منطقه امن مانند اربیل در خاک عراق یا سایر پایگاه‌های نظامی آمریکا به منظور متمرکز شدن بر مقابله با محور مقاومت در منطقه را طرح می‌کنند. به ویژه که وزارت دفاع آمریکا نیز اعلام کرده است که نیروهای یگان ویژه این کشور پس از عقب‌نشینی از سوریه در استان اربیل مستقر می‌شوند.

فارس

پربیننده ترین خبرها