پایگاه اینترنتی گاردین:

انگلیس با بیرون آمدن از اتحادیه اروپا، توانمندی اش برای مقابله با تهدیدها شدیدا تضعیف می شود

انگلیس با بیرون آمدن از اتحادیه اروپا، توانمندی اش برای مقابله با تهدیدها شدیدا تضعیف می شود
پنج‌شنبه 6 دی 1397 - 19:58

روزنامه گاردین نوشت انگلیس خارج از اتحادیه اروپا با آینده ای نامطمئن در دنیای تاریک ترامپ روبروست.

العالم - اروپا

پایگاه اینترنتی این نشریه در مطلبی به قلم سایمون تیسدال نوشت: اختلاف نظر بر سر شرایط خروج انگلیس از اتحادیه اروپا چالش های بین المللی را که در انتظار این کشور است تحت الشعاع قرار می دهد. انگلیس با بیرون آمدن از اتحادیه اروپا، توانمندی اش برای مقابله با تهدیدها شدیدا تضعیف می شود.

دونالد ترامپ چهل و پنجمین رئیس جمهور آمریکا در نیمه دوره ریاست جمهوری اش به ایجاد دنیایی که در آن قوانین قدیمی کاربردی ندارند، کمک می کند. ترامپ بارها از سازمان ملل، اتحادیه اروپا، ناتو، دیوان بین المللی کیفری، دیوان دادگستری لاهه، سازمان تجارت جهانی انتقاد کرده و تلاش های آنها را زیر سؤال برده است.

اگر به عنوان مثال قرار باشد آمریکا توافق تجاری با انگلیس را امضا کند شرایط آن بر اساس استراتژی ترامپ مبنی بر اولویت دادن به آمریکا خواهد بود.

ترامپ با توجه به اینکه دوست دارد برای دور دوم هم در انتخابات ریاست جمهوری پیروز شود، باید توجه ها را از مشکلات سیاسی و حقوقی در داخل کشورش منحرف کند. از آنجائی که از دید ترامپ خارجی ها دوست نیستند بلکه دشمنان احتمالی تعریف می شوند، بهترین نقطه برای منحرف کردن توجه ها آن سوی آبهاست. بنابراین تشدید عمدی رویارویی آمریکا با ایران یکی از راههای ممکن برای منحرف کردن توجه هاست. ترامپ برای تحریک کردن ایران سخت تلاش کرد، از توافق هسته ای خارج شد و با وجود مخالفت انگلیس تحریم های جدیدی علیه این کشور اعمال کرد.

خبرگزاري صدا و سيما

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها