تأکید بحرینی‌ها بر استمرار اعتراضات در سال جدید

تأکید بحرینی‌ها بر استمرار اعتراضات در سال جدید
چهارشنبه 12 دی 1397 - 11:04

هم‌زمان با آغاز سال جدید میلادی، مردم بحرین با برگزاری تظاهرات‌هایی در نقاط مختلف این کشور، بر ادامه مسیر اعتراضات خود تأکید کردند.

العالم- بحرین

مردم بحرین در نخستین روز سال ۲۰۱۹ به خیابان‌ها آمده و درخواست خود برای تبدیل کشور از «حکومت دیکتاتوری به نظام دموکراسی فاقد گرایشات قبیله‌ای و طایفه‌گرایی» را اعلام کردند.

تظاهرات مردم بحرین در جزیره ستره واقع در شرق این کشور به درگیری با نیروهای امنیتی کشیده شد و این نیروها به تعقیب معترضان در کوچه‌های فرعی پرداخته و شروع به شلیک گاز اشک‌آور به سمت معترضان کردند.

وبگاه خبری شبکه «المنار» با اعلام مطالب فوق نوشت که معترضان بحرینی همچنین تصاویر آیت‌الله «نمر باقر النمر» روحانی شیعه که توسط عربستان سعودی اعدام شد و نیز تصاویر شهدای انقلاب بحرین را در دست داشتند.

طبق این گزارش، دولت بحرین در تلاش است، صدای معارضان و مخالفان را خاموش کند و هزاران نفر از معارضان را زندانی کرده و احکام حبس زیادی علیه فعالان سیاسی و حقوقی صادر کرده است.

سازمان دموکراسی و حقوق بشر «سلام» بحرین نیز اخیرا در گزارشی اعلام کرد که شمار افرادی که از روز هفتم نوامبر ۲۰۱۲ تا کنون سلب تابعیت شده‌اند، افزایش یافته است و ۱۹ نفر از این افراد از روحانیون شیعه از جمله سه تن از علمای برجسته اعم از آیت‌الله«عیسی قاسم»، آیت‌الله حسین نجاتی و آیت‌الله محمد سند هستند.

این سازمان در گزارش خود آورده است که از سال ۲۰۱۲ تا کنون ۸۰۴ نفر از شهروندان این کشور سلب تابعیت شده‌اند.

پربیننده ترین خبرها