گزارش العالم از سردرگمی کابینه رژیم صهیونیستی در نبرد با مقاومت فلسطین

چهارشنبه 12 دی 1397 - 23:26

رژیم اشغالگر از زمان استعفای وزیر جنگ در یک بحران سیاسی بسر می برد و شاهد چند دستگی ها میان برخی احزاب همزمان با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات کنست در آوریل آتی است.

العالم - فلسطین اشغالی

بحران سیاسی همچنان بر کابینه رژیم صهیونیستی سایه می افکند تا آنکه به سرنگونی کابینه راستگرای افراطی منجر شد پس از آنکه آویگدور لیبرمن وزیر جنگ این رژیم استعفا داد همچنین سبب شد تا انتخاباتی زودهنگام در آوریل آتی برگزار شود.

محمد زحایکه رییس باشگاه روزنامه نگاری قدس اشغالی در گفتگو با شبکه خبری العالم گفت: درگیری بسیار شدید است و احزاب صهیونیست بر سر شهرک‌سازی و افراط‌گرایی و دوری از هرگونه روند صلح در منطقه با یکدیگر رقابت می‌کنند و این به نظر من به ویرانی رژیم خواهد انجامید.

برخی احزاب در این رژیم از هم می پاشند و برخی دیگر دچار چند دستگی می شوند؛ آفی گابای رییس حزب کار رژیم صهیونیسی جدایی از حزب "الحرکه" به ریاست تزیپی لیونی را اعلا می کند و به ائتلاف سه ساله آنها پایان می دهد. این دودستگی ها دامن حزب راستگرای البیت الیهودی را نیز گرفت چنانکه نفتالی بینیت وزیر آموزش و ایلیت شاکید وزیر دادگستری اعلام کردند که این حزب را ترک میکنند و حزبی جدید تاسیس خواهند کرد.

یواف گالانت وزیر ساخت و ساز از حزب "کولانو" به ریاست موشه کحلون وزیر دارایی جدا شد و به حزب لیکود پیوست؛ همچنین بنی گانتس رییس سابق ستاد مشترک ارتش رژیم اشغالگر اعلام کرد که در صدد کاندید شدن برای انتخابات با تشکیل حزبی جدید است.

امجد شهاد تحلیلگر سیاسی در گفتگو با العالم اظهار داشت که ائتلاف میان حزب کار و الحرکه لیونی از هم پاشید. لیونی این امر را خیانت و توطئه و نوعی توهین توصیف کرد؛ این مساله همچنین سبب شد تا عرصه سیاسی رژیم صهیونیستی دچار تزلزل شود.

آنچه که در رژیم اشغالگر روی می دهد، فقط یک بحران حکومتی نیست؛ بلکه یک بحران سیاسی و نوعی سردرگمی است؛ و درگیری های داخلی بازتابی از بحرانی فراگیر و بافت اجتماعی ناهمگون است.

پربیننده ترین خبرها