بولتون: برای گفت‌وگو درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به ترکیه خواهیم رفت

بولتون: برای گفت‌وگو درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به ترکیه خواهیم رفت
جمعه 14 دی 1397 - 12:41

مشاور امنیت ملی کاخ سفید در صفحه توئیتر خود نوشت که مسئولان آمریکایی برای دیدار با مقامات ترکیه و گفت‌وگو درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه به آنکار سفر خواهند کرد.

العالم - آمریکا

«جان بولتون» مشاور امنیت ملی کاخ سفید امروز جمعه در صفحه توئیتر خود نوشت که مقامات آمریکایی قصد دارند به ترکیه بروند تا در آنجا با مسئولان این کشور درباره خروج نیروهای آمریکایی از سوریه گفت‌وگو کنند.

به گزارش الجزیره، وی هدف از این گفت‌وگوها را ممانعت از بازگشت مجدد داعش عنوان کرد و گفت: در کنار همپیمانانی که علیه داعش می‌جنگند، قرار خواهیم گرفت.

جان بولتون که به تندروی در مواضعش علیه ایران معروف است، فعالیت‌های ایران در منطقه «خبیثانه» خواند و گفت که واشنگتن با این فعالیت‌ها مقابله خواهد کرد.

اظهارات بولتون درباره خروج نیروهای آمریکایی در حالی مطرح می‌شود که وزیر خارجه آمریکا دیروز پنجشنبه از ارائه تقویم زمانی برای خروج نظامیان این کشور از سوریه امتناع کرده بود.

پامپئو در گفت‌وگویی اختصاصی با شبکه News Max در پاسخ به این سوال که نیروهای آمریکایی چه زمانی از سوریه خارج می‌شوند، گفت: «نمی‌خواهم دشمنان بدانند ما دقیقاً چه زمانی خارج می‌شویم.»

«دونالد ترامپ»، رئیس‌جمهور آمریکا روز ۲۸ آذرماه ضمن اعلام شکست داعش در سوریه از قصد خود برای خارج کردن ۲۰۰۰ نظامی آمریکایی از خاک سوریه خبر داد. این تصمیم در شرایطی اعلام شد که «رجب طیب اردوغان»، رئیس‌جمهور ترکیه تهدید کرده قصد حمله به کُردهای هم‌پیمان آمریکا در سوریه را دارد.

دو هزار نیروی نظامی آمریکا از سپتامبر ۲۰۱۴ به عنوان بخشی از راهبرد دولت وقت آمریکا برای کمک به معارضان مسلح سوریه به این کشور اعزام شده‌اند. دولت آمریکا یک سال قبل از این اقدام «سیا» را مأمور اجرای یک برنامه مخفیانه با هزینه سالانه ۱ میلیارد دلار برای تسلیح و تجهیز شبه‌نظامیان در حال پیکار با دولت سوریه کرده بود.

فارس

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها