خطاب به مسوولان کشورهای عربی در زمینه عزیمت به غزه

القدس العربی:با ارتش بیایید، نه با اشک

القدس العربی:با ارتش بیایید، نه با اشک
سه شنبه 30 آبان 1391 - 06:34

ساكنان باريكه غزه كه شبانه روز درمعرض حملات موشكي و هوايي اسرائيل قرار دارند، بايد دربها را به روي هياتي كه به رياست دبير كل اتحاديه عرب و وزراي امور خارجه عرب به غزه سفر مي كنند، ببندند و از آنان بخواهند از همان راهي كه آمده‌اند، بازگردند.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، عبدالباری عطوان سردبیر روزنامه القدس العربی چاپ لندن در یادداشت امروز خود با اشاره به مواضع اتخاذ شده توسط سران کشورهای عربی در قبال تحولات غزه، تاکید کرد که مردم غزه امروز به سلاح و ارتش اعراب نیاز دارند و نه اشک آنها.

 

در این یادداشت آمده است:

ساكنان غزه نمي خواهند كه وزراي خارجه عرب يا دبيركل اتحاديه عرب به عنوان گردشگر به منطقه باريكه غزه سفر كنند و به دروغ مدعي شوند كه براي اعلام هم‌دردي و همبستگي با فلسطينيان به اين منطقه آمده‌اند.

 وزراي امور خارجه عرب و دبيركل اتحاديه عرب، هيچ كمك مالي به باريكه غزه نكرده‌اند و حتي يكي از منازل فلسطيني‌ها را كه در زمان تجاوز رژيم صهيونيستي در زمستان سال 2006 تخريب شده بود، مرمت و بازسازي نكردند و محاصره ظالمانه وخفت بار غزه را كه از ده سال پيش شروع شده است، نشكسته‌اند ، پس چرا ساكنان باريكه غزه بايد از آنان با گشاده رويي استقبال كنند و فرش قرمز ملون به خون شهدا و مجروحان خود را زير پاي آنان پهن كنند؟!

 ساكنان باريكه غزه نياز به ترحم و دلسوزي و نيز سخنان فريبنده و جذاب ندارند؛ بلكه به سلاح‌هايي پيشرفته نياز دارند كه توسط آن از كودكان و كرامت خود درمقابله با تروريسم اسرائيلي كه تا اين لحظه جان حدود صد نفر از جمله شمار زيادي از كودكان بيگناه را گرفته است، دفاع كنند.

 چرا آنان موشك‌هاي ضدهواپيماي "استينگر" را دراختيار گروه‌هاي مقاومت فلسطيني در باريكه غزه قرار نمي‌دهند تا آنان در برابر سلاح نيروي هوايي رژيم اسرائيل از آن استفاده كنند، نكند كه استفاده از اين سلاح‌ها بر ضد اسرائيلي‌ها حرام است؟!!!

 وي گفت از علماي برجسته مسلمانان و جمعيت‌هاي اسلامي سوال مي‌كنيم كه چرا فتواهايي را درباره جهاد در فلسطين صادر نمي‌كنند و طرح‌هايي را براي جمع‌آوري كمك‌هاي داوطلبانه براي مبارزان در فلسطين اعلام نمي‌كنند و از مساجد و منبرهاي خود بدين منظور استفاده نمي‌كنند.

 وي گفت از مشاهده اينكه اكثر وزراي خارجه عرب در نشستي كه اتحاديه عرب براي بررسي اوضاع غزه و كشتار فلسطينيان باريكه غزه توسط اسرائيلي ها تشكيل داد، احساس تاسف و ناراحتي مي‌كنيم.

 رجب طيب اردوغان نخست وزير تركيه زماني كه در سفر به قاهره اعلام كرد كه اتحاديه عرب اقدامي براي فلسطينيان در باريكه غزه انجام نداد، بيراهه نگفت و ما اين گفته را به گفته‌هاي اردوغان اضافه مي‌كنيم كه اين اتحاديه با سكوت خود در برابر محاصره غزه و طرح صلح ترديدبرانگيز خود و نيز با تسليم شدن در برابر شهرك سازي‌ها و حفاري هاي اسرائيل در قدس اشغالي، با اسرائيل در توطئه عليه ساكنان غزه هم‌دستي كرد.

 با قرباني شدن فلسطينيان و به ويژه كودكان، ساكنان باريكه غزه براي دومين بار و شايد هم دهمين بار، نقاب از چهره تروريستي قبيح اسرائيل در برابر جهانيان بر مي‌دارند و رزمندگان مقاومت با موشك‌هاي خود به سمت سرزمين‌هاي اشغال شده، موجب رعب و وحشت در دل بيش از 5 ميليون اسرائيلي مي‌شوند.

 براي اولين بار از زمان شروع درگيري عرب ها و اسرائيل از هفتاد سال پيش ، موازنه رعب برقرار مي شود و اسرائيلي هاي مرفه ، طعم رعب و وحشت را مي چشند و اين موفقيتي بزرگ براي مقاومت اسطوره اي فلسطينيان است.

 خالد مشعل رئيس دفتر سياسي جنبش حماس ديروز در نشست مطبوعاتي خود در قاهره اعلام كرد كه بنيامين نتنياهو نخست وزير اسرائيل بوده است كه درخواست آتش‌بس كرده است، به خوبي متوجه خطرها و خسارت‌هاي سياسي و انساني احتمالي براي اسرائيل درصورت ادامه درگيري و كشتار و يا فرستادن تانك‌هاي ارتش خود به غزه است.

 از سوي ديگر، كرانه باختري نيز انتفاضه خود را شروع كرده است و نشانه‌هاي بيداري در محافل تشكيلات خودگردان فلسطين به چشم مي‌خورد و درخواست‌ها براي پايان يافتن اختلافات داخلي و تقويت وحدت فلسطيني بيشتر مي‌شود و ما اميدواريم كه اين طرح‌ها و شواهد، آغاز صفحه جديد براي فلسطيني‌ها باشد.

 ملت فلسطين ديگر از مرگ باكي ندارند و تا زمان دستيابي به حقوق مشروع خود به طور كامل از مقاومت دست برنخواهند داشت و شمارش معكوس براي تحقق اين امر با شليك اولين موشك " فجر 5" به قلب شهر تل آويو آغاز شده است.

 دراين جا به گر

پربیننده ترین خبرها