تأکید معاونان وزرای خارجه ایران و افغانستان بر تداوم مشورت های سیاسی دو کشور

تأکید معاونان وزرای خارجه ایران و افغانستان بر تداوم مشورت های سیاسی دو کشور
شنبه 15 دی 1397 - 19:30

معاونان وزرای خارجه ایران و افغانستان ضمن بررسی روند کمیته های پنجگانه بین دو کشور بر تداوم مشورت های سیاسی تأکید کردند.

العالم - ایران / سیاسی

«سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی ایران که به کابل سفر کرده، امروز (شنبه) با «ادریس زمان» همتای افغانستانی خود دیدار و گفت‌وگو کرد.

در این دیدار درباره موضوعاتی چون روند پیشرفت‌ در فعالیت‌های پنج کمیته مشترک و همچنین پروسه صلح مورد بحث و تبادل نظر قرار گرفت.

طرفین همچنین بر اهمیت تقویت مناسبات دوجانبه و مشورت‌های سیاسی تأکید کردند.

در این دیدار، عراقچی از اتمام کار کمیته آب از کمیته های پنجگانه بین دو کشور خبر داد و گفت که «مسئله آب یک موضوع مورد نزاع نبوده، بلکه موضوعی است که به همکاری نیاز دارد».

روند صلح در افغانستان و همچنین «نقشه راه صلح» که از سوی رئیس جمهور افغانستان در کنفرانس ژنو مطرح شد، از دیگر موضوعات مورد بحث معاونان وزرای خارجه ایران و افغانستان بود.

به گزارش فارس، «سید عباس عراقچی» معاون سیاسی وزیر خارجه ایران در دومین سفر خود طی 3 ماه گذشته، امروز برای گفت‌وگو با مقامات افغانستان وارد کابل شد.روابط دوجانبه بین افغانستان و ایران در کمیته‌های کاری مشترک جداگانه در قالب موضوعاتی چون «امنیت و دفاع»، «اقتصاد و ترانزیت»، «فرهنگ»، «آب» و «مهاجرین» مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

معاون وزیر خارجه ایران در این سفر با «اشرف غنی» رئیس جمهور و «عبدالله عبدالله» رئیس هیأت اجرایی دولت افغانستان نیز دیدار و گفت وگو کرد.

پربیننده ترین خبرها