اقدام کارمندان سفارت عربستان در تایلند علیه یک دختر سعودی

اقدام کارمندان سفارت عربستان در تایلند علیه یک دختر سعودی
يکشنبه 16 دی 1397 - 23:04

خبرگزاری فرانسه به نقل از اداره مهاجرت تایلند گفت:  مقامات تایلند ، یک دانشجوی پناهنده سعودی را در فرودگاه بانکوک بازداشت کردند.

العالم - عربستان

این خبرگزاری تصریح کرد: مقامات تایلند از ورود این دختر 18 ساله به کشور جلوگیری کرده و وی را در فرودگاه بازداشت کردند.

فرانس پرس به نقل از رئیس اداره مهاجرت تایلند به نقل از "سوراچاراتیه هاکبارن " گفت : رهف محمد القنون که از خانه خود فرار کرده و نگران بازگشت به کشور خود و روبرو شدن با مشکلات سابقش است.

هاکبارن افزود: مقامات تایلند برای هماهنگی با سفارت عربستان در بانکوک تماس گرفتند.

رهف در گفت وگو با این خبرگزاری افزود: مقامات سعودی و کویتی وی را در فرودگاه بانکوک بازداشت کرده و با زور گذرنامه وی را گرفتند.

برخی فعالان نیز بخش هایی از یک ویدئو که گمان می رود مربوط به زمان بازداشت این دختر در فرودگاه تایلند باشد،را منتشر کردند.

رهف درصفحه خود در توییتر نوشت :اگر مقامات تایلند مرا تحویل عربستان بدهند خانواده ام مرا خواهند کشت اما تلاش می کنم فرار کنم .

وی افزود از طریق کویت وارد تایلند شده و در صدد سفر به استرالیا بوده اما هم اکنون در هتل فرودگاه در بازداشت است و نیروهای سفارت و خطوط هوایی عربستان وی را تحت نظر دارند.

وی افزود زمانی که این صفحه را در توییتر ایجاد کردم از ترس سن واقعی خود را ننوشتم اما الان چیزی برای از دست دادن ندارم .

وی با انتشار یک نسخه از گذرنامه خود در صدد این بود تا کاربران پایگاه های اجتماعی حرف وی را باور کنند.

"سفارت عربستان ویزای من را گرفت .پدرم و سفارت در صدد این هستند که وانمود کنند من بیمار روانی هستم و نااگاهانه اقدام می کنم در حالی که من از نظر عقلی و جسمی سالم بوده و در خطر واقعی هستم .

مقامات سعودی اما درباره این اتفاق هیچ توضیحی ندادند.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها