بولتون برای خروج آمریکا از سوریه شرط گذاشت

بولتون برای خروج آمریکا از سوریه شرط گذاشت
سه شنبه 18 دی 1397 - 02:09

مشاور امنیت ملی ایالات متحده در ادامه سیاست های یک بام و دو هوای واشنگتن، برای خروج نیروهای نظامی آمریکا از سوریه شرط گذاشت.

العالم-آمریکا

جان بولتون در خلال سفر به آنکارا از مقامات ترکیه خواست که آنها از هر اقدامی علیه کردها خودداری و آشکارا این موضوع را شرط خروج آمریکا از سوریه دانست.

وی مدعی شد که جنگجویان کرد مستقر در سوریه هنوز مورد حمایت آمریکا هستند و ترکیه نباید علیه آنها اقدام نظامی صورت دهد و تاکید کرد عدم اقدام ترکیه علیه کردها از شروط خروج نظامی آمریکا از سوریه به شمار می رود.

مشاور امنیت ملی کاخ سفید نیز روز گذشته در سفر به فلسطین اشغالی گفت: تعداد مشخصی از نیروهای آمریکایی در پادگانی در جنوب شرق سوریه خواهند ماند تا از آنجا همه تحرکات جمهوری اسلامی ایران را زیر نظر بگیرند.

این در حالی است که ترامپ هنگام اعلام تصمیم خود گفته بود همه دو هزار نیروی آمریکایی حاضر در سوریه از این کشور خارج می شوند.

به گفته رسانه های آمریکایی، ترامپ تصمیم خود را بدون مشورت با مقام های ارشد دولتش گرفته به همین دلیل اختلاف نظرهای عمیقی در این رابطه میان مقام مختلف آمریکایی وجود دارد.

ترامپ ماه گذشته میلادی به طور غیرمنتظره اعلام کرد که واشنگتن دو هزار نیروی آمریکایی را از سوریه خارج می کند. مقام های آمریکایی در توجیه این تصمیم اعلام کردند که گروه تروریستی داعش در سوریه شکست خورده است.

تصمیم یکجانبه ترامپ در خروج نیروهای آمریکایی از سوریه با مخالفت های بسیاری همراه شد به طوری که «جیمز متیس» وزیر دفاع ایالات متحده و «برت مک گورک» نماینده آمریکا در ائتلاف ضد داعش از سمت خود استعفا کردند.

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها