یحیی سریع:

مزدوران سعودی از زمان اعلام آتش بس تا شب گذشته 1924 بار توافق را نقض کرده اند

سه شنبه 18 دی 1397 - 22:24

سخنگوی نیروهای مسلح (ارتش و کمیته های مردمی) یمن امروز سه شنبه در کنفرانسی خبری در صنعاء به موارد متعدد نقض آتش بس توسط متجاوزان و مزدوران پرداخت.

العالم - یمن

یحیی سریع اعلام کرد : متجاوزان و مزدوران از زمان اعلام آتش بس تا دیشب به حملات خود در مناطق مختلف یمن خصوصاً استان الحدیده ادامه دادند.

وی افزود : ائتلاف سعودی با حملات خود نشان داد که پایبند به توافق آتش بس نیست ولی ارتش و کمیته های مردمی یمن با وجود پایبند نبودن دشمنان به توافق آتش بس، به این توافق پایبند هستند.

سخنگوی نیروهای مسلح گفت : دشمن نمی خواهد صلح و امنیت در یمن برقرار شود و نقض آتش بس توسط دشمن نشان داد که دشمن خود را ملزم به هیچ توافق و تصالحی نمی کند.

وی افزود: همه مردم یمن خصوصاً ساکنین استان الحدیده در چند روز گذشته با چشمان خود دیدند که دشمن توطئه گر در قبال پایبندی ارتش و کمیته های مردمی به توافق آتش بس، خود را ملزم به این توافق نمی بیند و نمی داند بلکه حملاتش را بیشتر کرده است. دشمن از مذاکرات و توافق آتش بس فقط برای ادامه دادن به تجاوزات خود سوء استفاده می کند و هر تلاشی را برای برقراری صلح به بن بست می کشاند.

سریع اعلام کرد : متجاوزان و مزدوران از زمان اعلام آتش بس در الحدیده تا دیشب 1924 بار توافق آتش بس را نقض کردند که موارد نقض آتش بس شامل شلیک موشک، شلیک گلوله توپخانه، اعزام نیرو و تجهیزات به مناطق استقرار نیروهای خود، اجرای عملیات پیشروی و نفوذ، حملات هوایی و پروازهای جاسوسی می شود.

سریع چند ویدیو و تصویر هوایی را در کنفرانس خبری نشان داد که این ویدیوها و تصاویر حاکی از حملات ویرانگر و خونین متجاوزان و مزدوران به منازل و زمین های کشاورزی ساکنین استان الحدیده بود.

سخنگوی ارتش و کمیته های مردمی یمن افزود : جنگنده های متجاوز ائتلاف سعودی در 7 روز گذشته 162 بار به مناطق و شهرهای مختلف یمن حمله کردند.

سریع افزود : متأسفانه ما شاهدیم که ائتلاف سعودی با وجود اعلام آتش بس همچنان به محاصره و تجاوزات خود علیه ملت یمن ادامه می دهد و در بسیاری از مناطق این کشور جنگ افروزی می کند. نیروهای ما نیز در برابر حملات دشمن واکنش نشان می دهند و "برقراری صلح" همچنان اولویت ما است.

سریع گفت : دشمن رسانه های خود را برای دروغ پراکنی به کار گرفته است و اخبار نادرست فراوانی را درباره جنگ یمن پخش می کند.

سریع افزود : ملت یمن دفاع از آب و خاک و جان خود را حق قانونی خود می داند و در برابر تجاوز و اشغالگری بیگانگان ایستاده است و نیروهای مسلح یمن هم توانمندی های دفاعی خود را افزایش می دهند و همانگونه که در کنفرانسی های قبلی اعلام کردیم، سامانه های موشکی جدیدی را وارد میدان جنگ خواهیم کرد و تسلیحات دیگری را نیز به روز رسانی می کنیم و توسعه می دهیم.

پربیننده ترین خبرها