عضو ارشد حماس: مصری ها تاکید کردند گذرگاه رفح باز خواهد ماند

عضو ارشد حماس: مصری ها تاکید کردند گذرگاه رفح باز خواهد ماند
جمعه 21 دی 1397 - 11:34

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس گفت هیئت مصری که در غزه حضور دارد، به گروه های فلسطینی تاکید کرد گذرگاه مرزی رفح همانند گذشته به فعالیت خود ادامه خواهد داد.

العالم - فلسطین اشغالی

خلیل الحیه -- عضو دفتر سیاسی جنبش حماس -- تصریح کرد: هیئت مصری حامل این پیام از رژیم اشغالگر اسرائیلی بود که این رژیم به توافقات اخیری که با نظارت مصر بدست آمده، پایبند است. وی همچنین اشاره کرد گروه های فلسطینی نیز مادامی که رژیم اشغالگر به این توافقات پایبند باشد، به آن پایبند خواهند بود. الحیه افزود در گفتگوها با هیئت مصری درباره سر و سامان دادن به اوضاع سیاسی داخلی فلسطین بر اساس قاعده شراکت بحث و تبادل نظر شد.

الحیه در اظهاراتی به المیادین گفت: «در رابطه با گذرگاه رفح، برادران مصری تاکید کردند که این گذرگاه به فعالیت کنونی خود ادامه می دهد و تغییری ایجاد نخواهد شد و همانند گذشته باز خواهد ماند و مصر همواره در کنار مردم ما در نوار غزه و کل ملت فلسطین خواهد ماند».

عضو دفتر سیاسی جنبش حماس تصریح کرد: «توافقات پابرجاست و برادرانمان در هیئت مصری تاکید کردند که پایبندی دشمن به آن را پیگیری خواهند کرد. آنها همچنین به ما گفتند که دشمن به این توافقات پایبند است و ما نیز به آنها گفتیم به این توافقات بدست آمده تحت نظارت مصر پایبند خواهیم بود، البته مادامی که اشغالگران پایبند باشند. همچنین تجاوزات رژیم اشغالگر اسرائیلی را بررسی کردیم، اما در نهایت توافقات پابرجاست و مصری ها به ملزم کردن رژیم اشغالگر به پایبندی به آن ادامه می دهند و ما نیز می گوییم که ما به آنها پایبندیم تا بخشی از حقوقی که رژیم اشغالگر از ما سلب کرده است، به مردم فلسطین باز گردد».

پربیننده ترین خبرها