اهداف پشت پرده تعليق فعاليتهاي انسان دوستانه درسوريه،

سازمان ملل درصدد نا امن جلوه دادن سوريه است

سازمان ملل درصدد نا امن جلوه دادن سوريه است
سه شنبه 14 آذر 1391 - 13:35

نويسنده و تحليل گر سياسي سوري گفت: هدف سازمان ملل از فراخواندن كارمندان و تعليق فعاليت هاي انسان دوستانه خود در سوريه آن است كه اين كشور را براي كارمندان خود ناامن جلوه دهد اين در حالي است كه آن ها در كمال امنيت به سر مي بردند و مي توانستند در مركز شهرها كه از امنيت و ثبات برخوردارند، ساكن شوند.

" محمود محمد " روز سه شنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم، از تصميم سازمان ملل براي متوقف كردن عمليات خود در سوريه و فراخواندن 25 تن از كارمندانش از سوريه انتقاد كرد.
محمد اظهار داشت: سازمان ملل و شوراهاي وابسته به آن بايد با توجه به وظيفه انساني كه بر عهده دارند، بر ميزان خدمات خود به ملت سوريه بيفزايند زيرا ملت سوريه در معرض جنگي ظالمانه از سوي گروه هاي تروريستي و در راس آن ها القاعده با نام هاي مختلف آن قرار دارد.
وي با رد توجيه سازمان ملل درباره جنگ داخلي ناميدن درگيري ها در سوريه، تاكيد كرد: ملت سوريه هوشيارتر از آن است كه خود را درگير جنگ داخلي كند، آن چه در اين كشور مي گذرد، جنگي ميان ملت و نيروهاي مسلح سوري با گروهك هاي مسلحي است كه از حمايت كشورهاي غربي برخوردارند و برنامه آن ها واداشتن ملت سوريه به تسليم است.
اين نوسينده و تحليل گر سورسي افزود: به همين سبب تصميم سازمان ملل براي متوقف كردن فعاليت هاي انسان دوستانه خود در سوريه، فاقد توجيه است و بيش از هر چيز، علامت سئوالي مهم در قبال مقاصد و اهداف پشت پرده اين تصميم است.
محمد با بيان اين كه اين تصميم سازمان ملل بيش از آن كه پيامدهاي منفي براي ملت سوريه داشته باشد، ضربه اي به تلاش هاي بين المللي خواهد بود، خاطر نشان كرد: اين تلاش ها مي توانست در اصلاح اوضاع يا سازندگي آن چه گروه هاي تروريستي خراب كرده اند، نقش به سزايي داشته باشد.
وي گفت: وزارت بهداشت سوريه و وزارت كشور با تمام تشكيلات خدمات رساني خود به برآوردن نيازهاي شهروندان همت خواهند گماشت و نيازهايي كه به سبب تصميم سازمان ملل بروز مي كند، را برطرف خواهند كرد.
محمد درباره هشدار آمريكا در خصوص احتمال استفاده نظام سوري از سلاح شيميايي خاطر نشان كرد: آمريكا تاكنون از اين گونه ادعاهاي واهي چندين بار بهره برده و با بزرگنمايي آن، اهداف خود را دنبال كرده است. اين در حالي است كه سوريه، سلاح هاي شيميايي كه آمريكا درباره آن ها سخن مي گويد، در اختيار ندارد.
وي گفت: رهبري سوريه نيز بارها تاكيد كرده است كه حتي اگر چنين سلاحي را داشته باشد، از آن ضد گروه هاي مسلح استفاده نمي كند زيرا سوريه براي دفاع از مردم در برابر گروه هاي مسلح از سلاح هاي كلاسيك و غيرممنوعه كافي برخوردار است.
ياد آور مي شود كه مارتين نسيركي سخنگوي دبيركل سازمان ملل روز دوشنبه (13 آذر ماه) اعلام كرد كه به دليل وضعيت خطرناك دمشق و شهرهاي ديگر سوريه، سازمان ملل همه فعاليت ها و عمليات خود را دراين كشور به حالت تعليق درآورده است.
سخنگوي دبيركل سازمان ملل با اعلام اين خبر گفت: سازمان ملل تصميم به خارج كردن همه نيروهاي غير ضروري خود از دمشق گرفته و اقدامات خود را در آن كشور تا اطلاع ثانوي به تعليق در مي آورد.
Ma.22:35.3
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها