ظریف درهمایش اقتصادی سلیمانیه:

مبادلات اقتصادی با عراق به 20 میلیارد دلار افزایش می یابد

مبادلات اقتصادی با عراق به 20 میلیارد دلار افزایش می یابد
سه شنبه 25 دی 1397 - 18:17

وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران از برنامه جدی برای افزایش مبادلات اقتصادی با عراق به مرز 20 میلیارد دلار در سال خبر داد.

العالم ـ ایران ـ اقتصادی

محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه عصر سه شنبه در همایش مشترک اقتصادی ایران و اقلیم کردستان عراق در سلیمانیه اعلام کرد: ایران برنامه جدی برای افزایش مبادلات اقتصادی با عراق به 20 میلیارد دلار در سال دارد.
وی گفت: اطمینان می دهیم تحریمها نمی توانند روابط دو ملت را قطع کنند، روابط با اقلیم مهم بوده و ما روابط خویش را بر تکیه بر روابط اقتصادی توسعه خواهیم داد.
وزیر خارجه خاطرنشان کرد، با حضور قوی بخش خصوصی دو طرف رفاه بیشتری بین مردم دو کشور ایجاد شود.

ظریف خاطرنشان کرد، ما آمادگی داریم در جهت پیشرفت و توسعه کردستانی آباد در عراق متحد همکاری و همفکری کنیم و روابط و مبادلات کنونی بسیار خوب اقتصادی را چندین برابر کنیم که حصور بخش خصوصی موید این مساله خواهد بود.

وی گفت: اطمینان داشته باشید هیچ تحریمی نمی تواند روابط دو ملت را بر هم بزند و تعهد می کنیم هرچه بتوانیم زمینه را برای همکاری شما مهیا خواهیم کرد.

ظریف خاطرنشان کرد، شما می توانید اطمینان داشنه باشید ما برای همکاری امنیتی در کنار شما هستیم. ما همان هایی هستیم که در شب حمله داعش به اربیل در اربیل بودیم و برای مساله کمک برای مقابله با داعش درنگ نکردیم.

وزیر خارجه کشورمان در ادامه سخنانش در همایش اقتصادی سلیمانیه با اشاره به حضور گسترده فعالان اقتصادی ایران و عراق خاطرنشان کرد، این حضور نمایانگر عشق و علاقه بین دو ملت است. خون جونان ما و شما در مبارزه با تروریسم و دیکتاتوری ریخته شده است.

وی با بیان این که در کنار هم با داعش جنگیدیم، در کنار هم تجارت کردیم و برای توسعه عراق و ایران و اقلیم تلاش کردیم، تصریح کرد، این پیوندها که با خون شهدا آبیاری شده پیوندی است که هیچ قدرتی و هیچ اتفاقی نمی تواند آن را بشکند.

وی گفت: برای ما عراق متحد و کردستان آباد یک ضرورت امنیت ملی است، ما یا با هم صلح داریم یا با هم در جنگ و نا امنی هستیم اهمیت رابطه خوب همسایگی وافعیتی است که از گذشته به آن واقفیم و امروز از هر زمان دیگری متبلور تر است.

ظریف خاطرنشان کرد، کسانی که تخم نفاق می کارند بیشتر به خود ضربه می زنند. میلیاردها هزینه کردند اما نتیجه ای نگرفتند.

وی افزود: ما وارثان فرهنگ همزیستی و برادری هستیم و امروز اجازه نمی دهیم گروهی بین ما اختلاف بیاندازد ما مایلیم روابط با اقلیم مبتنی بر روابط اقتصادی است.

پربیننده ترین خبرها