پیامدهای حمله واشنگتن به بغداد

سلاح های آمریکایی درعراق همچنان قربانی می گیرد

سلاح های آمریکایی درعراق همچنان قربانی می گیرد
شنبه 18 آذر 1391 - 13:04

منابع پزشکی از افزایش میانگین ابتلای مردم شهر بصره به سرطان بدلیل استفاده آمریکا و انگلیس از اورانیوم ضعیف شده در حمله به عراق خبر دادند.

به گزارش شنبه خبرنگار العالم از بصره، در ماه جاری میلادی، طی دو روز متوالی، 80 مورد ابتلا به سرطان در شهر بصره ثبت شده است که این مساله در مقایسه با میانگین سال های گذشته، نشان دهنده وجود بحرانی خطرناک در زمینه ابتلا به این بیماری است.
" ساجده جبار حسین " از مسئولان بخش پرستاری مرکز ورم های سرطانی در بصره، به خبرنگار العالم گفت: در ماه گذشته میلادی، شمار مبتلایان به بیماری سرطان به 540 تن رسید و این در حالی است که شمار این افراد در دوماه گذشته 400 نفر بود و وحشتناک تر این که در دو روز نخست ماه جاری میلادی، 80 مورد ابتلا به این بیماری در شهر بصره به ثبت رسیده است.
" سکنه فلک " رئیس کمیته بهداشت شورای استانداری بصره نیز در مصاحبه با خبرنگار العالم خاطرنشان کرد: شمار مبتلایان به بیماری سرطان روز به روز در حال افزایش است و علت آن وجود اورانیوم ضعیف شده در این منطقه است.
بر پایه این گزارش، آلودگی رادیواکتیوی ناشی از استفاده آمریکا و انگلیس از اورانیوم ضعیف شده در حمله به عراق، مهم ترین دلیل ابتلا به بیماری سرطان در همه گروه های سنی ارزیابی شده و این مساله را همه گزارش های بین المللی و مراجع مسئول در وزارت بهداشت عراق تاکید کرده اند.
" ماجد هاشم " ناظر بهداشتی بیمارستان آموزش پزشکی صدر در بصره به شبکه العالم گفت: سازمان هایی از کشورهای اروپایی به بصره آمدند و از خاک این شهر و خون بیماران مبتلا به سرطان نمونه برداری و ثابت کردند که علت ابتلا به این بیماری، اورانیوم ضعیف شده است.
در حال حاضر مسئولان محلی در شهر بصره، در تلاش برای مقابله با بیماری همه گیر سرطان هستند که پس از اشغال عراق به سال 2003 به صورت چشمگیری افزایش یافته است. مسئولان محلی بودجه های ویژه ای برای این مساله در نظر گرفته اند، اما با این حال، شمار افراد فوت شده در این شهر به سبب ابتلا به بیماری سرطان، روز به روز در حال افزایش است.
7-20:56
27

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها