عربستان به وسیله رئیس دفتر پادشاه اداره می‌شود

عربستان به وسیله رئیس دفتر پادشاه اداره می‌شود
چهارشنبه 22 آذر 1391 - 08:47

در سایه بیماری پادشاه و ولیعهد عربستان سعودی، رئیس دفتر پادشاهی اداره همه امور این کشور را در دست گرفته است.

به گزارش پایگاه خبری شبکه العالم، کهولت سن و بیماری "ملک عبدالله" و آلزایمر مزمن "ولیعهد" موجب شده است که اداره عربستان اکنون عملا در دست "خالد التویجری" رئیس دفتر پادشاهی قرار بگیرد.
فردی که با نام مستعار "مجتهد" به دلیل انتشار اخبار دقیق از مسائل پشت پرده خاندان حاکم در عربستان و خارج از این کشور شهرت بسیاری یافته، در جدیدترین اظهارات خود اعلام کرد "پادشاه از بیمارستان خسته شده و اصرار دارد به بخش مراقبت داخل کاخ انتقال یابد؛ که احتمالا با وجود اصرار پزشکان برای باقی ماندن وی در بیمارستان، ملک عبدالله به کاخ منتقل شود".
مجتهد افزود: "وضعیت پادشاه کاملا آهسته بهتر می شود؛ ولی پزشکان نگران هستند که وضعیت قلب و ریه های وی پایدار نباشد و دوباره عوارض پس از عمل، وضعیت سلامتی وخیم شود".
وی تأکید کرد: پیش از ظاهر شدن پادشاه در تلویزیون، وضعیت سلامی وی دو بار رو به وخامت گذاشت؛ ولی ناگهان 2 روز قبل از ماجرای تلویزیون حال ملک عبدالله بهتر شد.
مجتهد گفت: سلمان تا این لحظه جشن جایزه سنت نبوی در مدینه منوره را که قرار است طی روزهای آینده برگزار شود لغو نکرده؛ که این امر بیانگر نبود نگرانی درباره جان پادشاه است؛ ولی با این حال پادشاه اکنون به شدت در حصار قرار گرفته و فقط خالد التویجری و فرزندش متعب و سلمان و یا محمد بن نایف به او دسترسی دارند.
مجتهد خاطرنشان کرد: پیش بینی می شد که از نفوذ التویجری کاسته شده و سناریویی برای اخراج او طرح ریزی شود؛ ولی اکنون مسأله برعکس شده و التویجری از آلزایمر سلمان استفاده کرده و نفوذ خود را افزایش داده است.
وی ادامه داد: خالد التویجری با در اختیار داشتن مهر پادشاه، تقریبا همه وزارتخانه ها به جز وزارت کشور را تحت کنترل گرفته است؛ زیرا او نمی خواهد محمد بن نایف را در وزارت کشور تحریک کند .. همچنین با نزدیک شدن زمان اعلام بودجه، همه جزئیات این مسأله در دست التویجری قرار گرفته و این نخستین باری است که فردی غیر از اعضای خاندان حاکم کاملا بودجه را در دست می‌گیرد.

پربیننده ترین خبرها