شکاف دولت ها و ملت های غربی در خصوص سوریه

شکاف دولت ها و ملت های غربی در خصوص سوریه
چهارشنبه 22 آذر 1391 - 11:57

فعال سياسي انگليسي از وجود شكاف ميان دولت ها و ملت ها در كشورهاي غربي درباره بحران سوريه خبر داد.

"عمر اسماعيل" از فعالان حزب كارگران انگليس روز چهارشنبه در گفت و گو با شبكه خبري العالم اظهار داشت: ملت هاي كشورهاي غربي خواهان عدم دخالت در امور سوريه هستند.
وي افزود: حمايت تسليحاتي از گروه هاي مسلح در سوريه يك سال است كه همچنان ادامه دارد به طوري كه اين گروه ها اكنون به انواع سلاح ها تجهيز شده اند، هفته گذشته نيز براي تعيين نيازهاي اين گروه ها نشستي در لندن برگزار شد.
اين فعال حزب كارگران انگليس فاش كرد: آموزش گروه هاي مسلح توسط تركيه و قطر در اردن و با مشاركت عناصر اطلاعاتي آمريكا در عراق صورت مي گيرد. در واقع مي توان گفت كه سياست آمريكا و اروپا در قبال سوريه يكسان است.
وي در عين حال دخالت نظامي مستقيم غرب در سوريه را بعيد دانست و خاطر نشان كرد: افكار عمومي در كشورهاي غربي، مخالف درگير شدن دولت هاي اين كشورها در جنگ سوريه است به ويژه كه وضع اقتصادي در اين كشورها براي چنين اقدامي مساعد نيست.
اين فعال انگليسي تاكيد كرد: تجربه جنگ در افغانستان و عراق، موجب شكل گيري ناخرسندي مردم در كشورهاي غربي در زمينه دخالت نظامي در كشورهاي ديگر شده است. در حال حاضر ميان ملت ها و دولت هاي غربي در قبال دخالت در بحران سوريه، شكاف حاصل شده است.
اسماعيل همچنين با اشاره به تصميم ناتو براي ايجاد سامانه موشكي پاتريوت در تركيه از همكاري كامل ميان آنكارا و ناتو در خصوص بحران سوريه خبر داد.
11-17:44
26
 

کلید واژه ها :

پربیننده ترین خبرها