تنش در تونس درباره حضور وزیر این کشور در تلویزیون "اسراییل"

چهارشنبه 26 دی 1397 - 23:20

حضور وزیر گردشگری تونس در یکی از شبکه های رژیم اشغالگر بحث و جدل زیادی به دنبال داشت؛ محافل مدنی و حزبی آن را نوعی عادی سازی روابط با "اسراییل" دانستند و خواهان برکناری وزیر شدند این در حالی است که وزیر گردشگری این مساله را تکذیب کرد.

العالم . تونس

حضور رونیه طرابلسی وزیر گردشگری تونس در شبکه آی نیوز24 رژیم اشغالگر بحث و جدل گسترده ای در تونس به راه انداخت؛ چنانکه نهادهای مدنی و احزاب سیاسی خواستار برکناری وی شدند و دولت تونس را در امر عادی سازی روابط با رژیم اشغالگر همدست دانستند.

رونیه طرابلسی اما در گفتگو با خبرگزاری رسمی تونس، مصاحبه با تلویزیون "اسراییل" را تکذیب کرد و گفت: مصاحبه با تلویزیون "اسراییل" نبوده است بلکه مساله فقط پخش مجدد گفتگوی تلویزیونی با دفتر خبرگزاری فلسطین در تونس بنا به خواست سفیر فلسطین بود. این پاسخ را رهبرانی از جنبش النهضه ستودند و تاکید کردند که تبلیغاتی که راه افتاده، بیانگر عادی سازی روابط با "اسرائیل" نیست بلکه یک نوع تخریب وجهه و مغلطه گویی است.

در همین راستا، برخی انجمن ها و هیات های مدنی درباره آنچه که آن را موج گسترده عادی سازی روابط با "اسراییل" توصیف کردند، هشدار دادند.

این در حالی است که دولت و پارلمان تونس با فشارهای مردمی و حزبی به منظور تسریع در تایید قانون "جرم تلقی شدن عادی سازی روابط با اسراییل" روبروست.

پربیننده ترین خبرها