واکنش کاخ سفید به اظهارات رسانه های اسرائیلی درباره "معامله قرن"

واکنش کاخ سفید به اظهارات رسانه های اسرائیلی درباره
پنج‌شنبه 27 دی 1397 - 14:22

یک مقام عالی رتبه آمریکایی، اظهارات دیروز رسانه های اسرائیلی درباره معامله قرن را "غیر دقیق" خوانده و از آنها خواست که در این باره اطلاعات خود را فقط از 4 منبع دریافت کنند.

العالم - آمریکا

جیسون گرینبلات، نماینده رئیس جمهور آمریکا در مذاکرات صلح خاورمیانه در توییتی درباره گزارش مطبوعاتی "باراک داوید" که از شبکه 13 تلوزیون اسرائیلی پخش شد به وی گفت که گزارشش دقیق نبوده است و حمله به مضمون طرح معامله قرن فایده ای ندارد. وی خطاب به او گفت: فقط عده اندکی در کل کره زمین از مضمون واقعی این طرح خبر دارند.

گرینبلات هشدار داد که در روزهای آینده برخی منابع ناشناس بنا به انگیزهای نادرست، تلاش خواهند کرد اطلاعاتی را به رسانه ها و غیره بفروشند.

وی افزود: انتشار داستان های دروغین یا ناقص یا جانبدارانه در برخی رسانه ها کاری غیر مسئولانه است و به روند مذاکرات آسیب وارد می کند. اسرائیلی ها و فلسطینی ها بیش از اینها حق دارند.

گرینبلات از همگان خواست فقط به اظهارات رسمی که مستقیما از سوی رئیس جمهور آمریکا یا سفارت آمریکا در "اسرائیل" یا جراد کوشنر، مشاور رئیس جمهور یا خود گرینبلات درباره طرح معامله قرن ارائه می شوند، اعتماد کنند.

گفتنی است کانال تلوزیونی "اسرائیل" دیروز به نقل از منابع ناشناس اعلام کرد که طرح معامله قرن، بیشترین بخش از کرانه باختری معادل 90 درصد را برای تدسیس کشور به فلسطینی ها می دهد و قدس شرقی را بدون اماکن مقدس به عنوان پایتخت کشور آینده به رسمیت خواهد شناخت.

پربیننده ترین خبرها