ظریف از عراق به تهران بازگشت

ظریف از عراق به تهران بازگشت
پنج‌شنبه 27 دی 1397 - 21:54

وزیر امورخارجه جمهوری اسلامی ایران که در صدر یک هیات بلند پایه سیاسی و اقتصادی به عراق سفر کرده بود شامگاه پنجشنبه به تهران بازگشت.

العالم ـ ایران ـ سیاسی

محمد جواد ظریف در این سفر پنج روزه به همراه هیات‌ بلند پایه سیاسی و اقتصادی به شهر‌های بغداد، اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف سفر کرد و دهها ملاقات و گفت وگو با مقامات و شخصیت های عراقی داشت .
وزیر امورخارجه در این سفر همچنین در پنج همایش فعالان اقتصادی در شهرهای یاد شده شرکت و ضمن تبیین سیاست های منطقه ای و نیز اراده و برنامه دولت ایران برای گسترش روابط با عراق، از نزدیک با نقطه نظرات و مشکلات مطرح شده توسط فعالان اقتصادی دو کشور آشنا شد.
ظریف روز پنجشنبه درباره نتایج سفر خود گفت که روابط ما با عراق تصنعی نیست ما برادران هم هستیم، این طولانی ترین سفری بود که من به یک کشور داشته ام و این نشانه علاقه مندی و روابط ویژه میان دو ملت و دو کشور است.
ظریف گفت: در سفر پنج روزه به عراق در شهرهای بغداد، اربیل، سلیمانیه، کربلا و نجف، دیدارهای بسیار خوبی با مسوولان دولتی و فعالان تجاری داشتم.
وزیر امور خارجه با اشاره به وجود زمینه های بسیار همکاری میان دو کشور، تاکید کرد که ایران کاملا آمادگی دارد از طریق لغو متقابل روادید، کاهش یا حذف متقابل تعرفه های گمرکی و احداث شهرک های صنعتی در نقاط مرزی در این خصوص گام های جدی بردارد.
وی افزود: با اطمینان می گویم که روابط ایران و عراق افق بسیار روشن و درخشانی دارد.
به گزارش ایرنا، وزیر امورخارجه اظهار کرد: پیوند ملت های ایران و عراق، فرهنگی و تاریخی است و در مبارزه با تروریسم نیز خون جوانان دو کشور به هم آمیخته شده است و به همین دلیل هیچ قدرتی نمی تواند دو ملت را از هم جدا کند.
ظریف گفت: نباید اجازه دهیم کسانی که هیچ علاقه ای به بهبود شرایط ما ندارند مانع روابط ایران و عراق شوند.
وی افزود: دیگران یک روز به این منطقه آمده اند و روزی هم خواهند رفت و آنچه باقی می ماند ملت های منطقه است

پربیننده ترین خبرها