شمار کشته های درگیری ها در پایتخت لیبی به 10 نفر افزایش یافت

شمار کشته های درگیری ها در پایتخت لیبی به 10 نفر افزایش یافت
جمعه 28 دی 1397 - 11:37

وزارت بهداشت لیبی روز جمعه اعلام کرد، در اثر درگیری های چند روز گذشته در طرابلس، 10 نفر کشته و 41 تن دیگر زخمی شده اند.

العالم - لیبی

دفتر اطلاع رسانی وزارت بهداشت دولت وفاق ملی لیبی افزود، این شمار از کشته ها و زخمی ها مربوط به درگیری های به وقوع پیوسته در جنوب طرابلس است و ممکن است شمار دیگری از زخمی ها به بیمارستان منتقل نشده باشند.

«اسامه علی» سخنگوی اداره اورژانس طرابلس نیز روز گذشته اعلام کرد در جریان درگیری های اخیر در طرابلس سه غیر نظامی زخمی شدند.

گروه های مسلح مستقر در پایتخت لیبی و اطراف آن، شهریور گذشته نیز به مدت چهار هفته با هم درگیرشدند اما با میانجی گری سازمان ملل در این شهر آتش بس برقرار شد.طی چند روز گذشته بار دیگر درگیری میان گروه مسلح موسوم به تیپ هفتم (معروف به نیروهای کانیات) و نیروهای حفاظت از طرابلس از سر گرفته شد.

شاهدان عینی اعلام کردند تبادل آتش و درگیری در منطقه «قصر بن غشیر »واقع در جنوب طرابلس که فرودگاه بین المللی طرابلس نیز در آن قرار دارد، به مدت 72 ساعت بدون وقفه ادامه داشت.

گروه موسوم به نیروهای حفاظت از طرابلس روز گذشته در بیانیه ای اعلام کرد کنترل منطقه قصر بن غشیر را در دست گرفته است.

لیبی از زمان سرنگونی دولت قذافی در سال 2011همچنان صحنه خشونت و نآرامی‌ها است و اکنون بسیاری از مناطق این کشور از جمله طرابلس و بنغازی شاهد درگیری های شدید جریان‌های مختلف بر سر قدرت است.اکنون دو دولت در این کشور قرار دارد، نخست دولت وفاق ملی در طرابلس که مورد حمایت سازمان ملل است و دوم دولت مستقر در طبرق( شرق لیبی).

پربیننده ترین خبرها