نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه به مسکو می‌رود

نماینده سازمان ملل در امور سوریه روز دوشنبه به مسکو می‌رود
جمعه 28 دی 1397 - 13:34

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد، نماینده سازمان ملل در امور سوریه دوشنبه آینده برای دیدار با مسئولان روسیه به مسکو خواهد رفت.

العالم - سوریه

وزارت خارجه سوریه در بیانیه‌ای گفت که آقای «گیر پدرسون» فرستاده جدید سازمان ملل به سوریه، سه روز دیگر در تاریخ ۲۱ ژانویه(اول بهمن ماه) به مسکو سفر خواهد کرد.

به گزارش روسیا الیوم، در ادامه بیانیه آمده است که دور جدید مذاکرات آستانه درباره سوریه در نیمه دوم ماه فوریه سال ۲۰۱۹ برگزار خواهد شد.

فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه سه‌شنبه گذشته در نخستین سفر رسمی خود، وارد دمشق شده بود تا با شماری از مسئولان سوری دیدار و گفت‌وگو کند.

این نخستین سفری بود که پدرسن از زمان جانشینی «استفان دی میستورا» فرستاده پیشین سازمان ملل به سوریه انجام داد. دی میستورا نماینده قبلی سازمان ملل در امور سوریه اوایل دسامبر از سمتش کناره‌گیری کرد.

گیر پدرسون دیپلمات نروژی است که اواخر اکتبر سال ۲۰۱۸ رسما به بعنوان نماینده سازمان ملل در امور سوریه انتخاب شد و تا قبل از انتخاب به این سمت، به عنوان سفیر نروژ در چین فعالیت داشت.

«کوفی عنان» دبیرکل اسبق سازمان ملل و «الاخضر الابراهیمی»، اولین و دومین نماینده ویژه این سازمان در امور سوریه بودند که بعد از ناکامی در ماموریتشان، از این سمت کنار رفتند.

پربیننده ترین خبرها