تاکید وزرای خارجه روسیه و آلمان بر آغاز به‌کار سریع کمیسیون قانون اساسی سوریه

تاکید وزرای خارجه روسیه و آلمان بر آغاز به‌کار سریع کمیسیون قانون اساسی سوریه
جمعه 28 دی 1397 - 15:34

وزرای خارجه روسیه و آلمان طی نشست خبری مشترک ضمن تاکید بر لزوم آغاز به‌کار سریع کمیسیون قانون اساسی سوریه، گفتند که همکاری تمام طرف‌ها برای پایان دادن به بحران این کشور ضروری است.

العالم- اروپا

«سرگئی لاوروف» وزیر خارجه روسیه و «هایکو ماس» همتای آلمانی او امروز (جمعه) در نشست خبری مشترک در مسکو شرکت کردند.

وزیر خارجه روسیه به عنوان سخنران اول با بیان اینکه در مذاکرات با همتای آلمانی خود توجه ویژه‌ای به خروج آمریکا از معاهده منع آزمایش موشک‌های میان‌برد (INF) داشتند، گفت: «مشخص است که تخریب این توافق، پیامدهای مخرب و جدی را درپی خواهد داشت... علی‌رغم مخالفت‌های آمریکا و اقدامات مخرب آنها، آماده ادامه دادن مذاکرات هستیم».

لاوروف همچنین با اشاره به اینکه در روزهای پیش‌رو مذاکرات گسترده‌تری درباره موضوع سوریه خواهند داشت، توضیح داد: «پیشرفت‌هایی را در حل‌وفصل بحران سوریه داشته‌ایم و امیدوارم مفاد توافقی که در نشست استانبول بین روسیه، آلمان، فرانسه و ترکیه حاصل شد، پابرجا بماند».

وی با تاکید بر لزوم آغاز هرچه سریعتر فعالیت کمیسیون بازنویسی قانون اساسی سوریه، ادامه داد: «روز دوشنبه «گیر پدرسون» فرستاده جدید سازمان ملل در امور سوریه به مسکو می‌آید تا این مسئله را پیگیری کند... مطمئنم مشارکت اروپا و کارهای شورای امنیت سازمان ملل به اقدامات همه طرف‌ها برای محقق شدن اهدف مذاکرات صلح کمک می‌کند».

وزیر خارجه آلمان نیز به عنوان سخنران بعدی ضمن اشاره به اهمیت معاهده منع موشک‌های میان‌برد گفت: «معاهده INF چیزی است که امنیت اروپا را تامین می‌کند و هنوز هم سنگ‌بنای مهمی در ساختار امنیتی اروپا است... هرکاری بتوانیم انجام می‌دهیم تا مطمئن شویم که این معاهده آینده‌دار باشد».

ماس با بیان اینکه صحبت‌های سازنده‌ای درباره سوریه داشته‌اند، تصریح کرد: «تمام طرف‌های ذی‌نفع و بازیگران منطقه‌ای که می‌توانند بر دولت سوریه نفوذ داشته باشند، باید مسئولیت تمام اقداماتشان را بپذیرند و با دیگر بازیگران بین‌المللی همکاری کنند».

وی با حائز اهمیت دانستن کمیسیون بازنویسی قانون اساسی سوریه، اظهار داشت: «وضعیت ادلب، لزوم رسیدن کمک‌های بشردوستانه به این مناطق و همچنین هماهنگی درباره مهاجران و پناهندگان سوری، از دیگر محورهای بحث ما بود».

پربیننده ترین خبرها