نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار آزادی دو زندانی بحرینی شدند

نمایندگان پارلمان انگلیس خواستار آزادی دو زندانی بحرینی شدند
شنبه 29 دی 1397 - 02:26

دو نماینده ارشد پارلمان انگلیس در نامه‌ای خطاب به جرمی هانت وزیر امور خارجه این کشور درباره وضعیت وخیم دو زندانی سیاسی بحرینی به نام‌های «علی الحاجی» و «ناجی فتیل» هشدار داده و خواستار مداخله لندن برای آزادی آن‌ها شدند.

العالم-اروپا

در این نامه که به امضاء «لویدراسل مویلز» و «لرد پاول اسکرایون» رسیده، اشاره‌شده است که زندانیان یادشده در اعتراض به عدم دسترسی مناسب به امکانات پزشکی در 60 روز گذشته دست به اعتصاب غذا زده‌اند ' و ما اینک آگاه شده‌ایم که اگر درخواست آن‌ها اجابت نشود از دوشنبه آینده از مصرف مایعات هم‌دست خواهند کشید'

این نامه شرایط نامناسب و غیرانسانی زندان‌های رژیم آل خلیفه را موردتوجه قرار داده و آن‌ها را زیر سطح حداقل استانداردهای سازمان ملل ارزیابی کرده است.

نامه یادشده می‌افزاید که نهادهای بین‌المللی حقوق بشری ازجمله کمیته حقوق بشر سازمان ملل متحد و عفو بین ملل بارها نگرانی خود را در این رابطه اعلام کرده‌اند. ' کمیته سازمان ملل متحد علیه شکنجه در ماه «می» سال 2017 خواستار آزادی سریع ناجی فتیل شد.'

نمایندگان پارلمان با ابراز تأسف از اینکه دو زندانی یادشده مجبور شده‌اند تا برای دسترسی به حقوق اولیه انسانی دست به اعتصاب غذا بزنند، تصریح کرده‌اند: از شما تقاضا داریم تا هرچه سریع‌تر وارد عمل شده و از دولت بحرین بخواهید که برای آن‌ها دسترسی‌های دارویی فراهم و آزادشان کنند.

گروه‌های مدافع حقوق بشر بارها رژیم بحرین را به خاطر سرکوب مخالفان محکوم کرده‌ و خواستار اصلاحات در نظام سیاسی این کشور شده‌اند.

نهاد حقوقی بین‌المللی'اسکای لاین'در گزارش سالانه با اشاره به اینکه آل خلیفه در سال 2018 بیش از 86 مورد نقض حقوق بشر داشته است، نوشت: همه اتهامات نظام بحرین علیه فعالان حقوق بشری، مغایر با قوانین و کنوانسیون‌های بین‌المللی درباره حقوق بشر و آزادی بیان است.

مرکز حقوق بشر و دموکراسی بحرین نیز در بیانیه‌ای بی‌توجهی مسئولان زندان مرکزی الجو بحرین نسبت به شکنجه زندانیان و نگهداری آن‌ها در شرایط نامطلوب را محکوم کرد.

این نهاد حقوق بشری بحرینی افزوده است: علی الحاجی و ناجی فتیل دو زندانی سیاسی بحرینی که در این زندان مرکزی الجو نگهداری می‌شوند طی روزهای گذشته مورد شکنجه‌های شدید روحی قرار گرفتند و در شرایط نامطلوبی نگهداری می‌شوند.

مرکز حقوق بشری و دموکراسی بحرین از مقام‌های بحرینی خواسته است تا هرچه سریع‌تر وارد عمل شده و به این زندان و زندانیان سیاسی که در آن نگهداری می‌شوند رسیدگی کنند.

در همین حال علی حاجی و ناجی فتیل در نامه‌ای به نهادهای مدافع حقوق بشر ازجمله سازمان دیده‌بان حقوق بشر خواستار اقدام نهادهای بین‌المللی برای فشر علیه رژیم آل خلیفه شدند.

در بخشی از این نامه آمده است: ما قربانیان شکنجه هستیم و از جهان می‌خواهیم برای فشار به دولت بحرین برای به دست آوردن حقوق ما به‌عنوان زندانیان سیاسی درخواست کمک می‌کنیم.

مردم بحرین سال‌هاست که برای رسیدن به آزادی، برقراری عدالت و رفع تبعیض و روی کار آمدن دولتی منتخب و آزادی زندانیان سیاسی کشورشان با رژیم این کشور مبارزه می‌کنند.

پربیننده ترین خبرها