خبرنگاران فلسطینی: آمریکا فورا مرضیه هاشمی را آزاد کند

شنبه 29 دی 1397 - 16:21

خبرنگاران فلسطینی بازداشت مرضیه هاشمی توسط پلیس آمریکا را محکوم کردند.

العالم - ایران

برخی شخصیت های مشهور فلسطینی در گفتگوی اختصاصی با شبکه خبری العالم بازداشت این خبرنگار ایرانی را خلاف قوانین بین المللی دانسته و خواستار آزادی فوری وی شدند.

دبیر نیروهای ملی و اسلامی فلسطین اشغالی گفت: بازداشت مرضیه هاشمی در چارچوب سیاست های استکباری آمریکا صورت گرفته است و آمریکا باید بلافاصله این اقدام را متوقف کرده و وی را آزاد کند.

خبرنگار شبکه خبری سوریه در فلسطین هم گفت: بازداشت مرضیه هاشمی اقدامی سیاسی و خلاف قوانین بین المللی است و نشان می دهد که آمریکا بر خلاف آنچه که تبلیغ شده است، کانون دموکراسی نیست.

"علی الجریری"، اندیشمند فلسطینی هم گفت: همیشه کسانی که با حق و حقیقت هستند مورد حمله قرار می گیرند و بازداشت و کشته می شوند و این امر پرده از خصلت غیر اخلاقی حکومت آمریکا و نظامی که با حقیقت و روزنامه نگاران دشمنی دارد، برمی دارد.

مرضیه هاشمی برای ملاقات با خانواده به آمریکا رفته بود اما توسط پلیس این کشور دستگیر شد و مورد حمله و خشونت و رفتارهای غیر اخلاقی مبتنی بر نژادپرستی آمریکایی قرار گرفت و این گواهی روشن بر نقض آشکار و علنی حقوق بشر در آمریکاست. آنها در راستای جنگ روانی علیه خانم هاشمی، او را با زنجیر بستند و حجابش را از او گرفتند و او را از غذای حلال محروم کردند.

پربیننده ترین خبرها