توقف 3 روزه خدمات ریلی ایران و پاکستان بر اثر سانحه خروج واگن از ریل

توقف 3 روزه خدمات ریلی ایران و پاکستان بر اثر سانحه خروج واگن از ریل
يکشنبه 30 دی 1397 - 11:25

روزنامه تریبیون روز یکشنبه از کویته گزارش داد که خروج قطار باری حامل 600 تن گوگرد در کایشانگری در منطقه نوشکی پاکستان موجب شد خدمات ریلی باری میان دو کشور به مدت سه روز معلق بماند.

العالم ـ آسیا

این گزارش به نقل از یک منبع اعلام کرد که این قطار حاوی گوگرد از میرجاوه ایران عازم کویته (مرکز ایالت بلوچستان پاکستان) بود که به سبب اشکال فنی در موتور لوکوموتیو آن دچار صانحه و 9 واگن آن از خط خارج شد، به گونه ای که بیش از 30 متر از مسیر ریلی را تخریب کرد.
بعد از این حادثه اداره راه آهن پاکستان بیش از 100 کارگر را از شهرهای دالبندین، کویته، احمد وال و نوشکی به محل اعزام کرد تا علاوه بر تعمیر قطار باری، به ترمیم ریل نیز بپردازند.
تاخیر در تعمیر خط راه آهن موجب شد که طی سه روز اخیر همه قطارهای باری میان ایران و پاکستان در شهرهای تفتان ایران و دالبندین پاکستان متوقف شده تا بتوانند در زمانی نامعلوم اجازه تردد بگیرند.
سال گذشته نیز در یک حادثه مشابه یک قطار حامل برنج از کویته به زاهدان در شهر چوت کوی در منطقه چاگای پاکستان از خط خارج شده بود و تردد ریلی میان دو کشور به مدت چند روز متوقف شده بود.
به گزارش ایرنا، مبادلات کالا از طریق ریل میان ایران و پاکستان به سبب برخی کاستی های مدیریتی و مشکلات فنی به مدت پنج سال متوقف بود تا اینکه در خرداد ماه سال 1394 تردد قطار زاهدان ایران-کویته پاکستان با هدف افزایش حجم مبادلات تجاری و صادرات و واردات میان ایران و پاکستان از سر گرفته شده بود.
طبق توافقی که در اوایل همان سال در کمیسیون مشترک مرزی در زاهدان انجام شد، قرار بر این شد بود تا این قطار هفته ای یک بار در مسیر کویته-زاهدان-کویته تردد کند و کالاهایی نظیر قیر، مواد پتروشیمی و سنگ معدن را از زاهدان به کویته و کالاهایی نظیر کنجد، برنج و برخی دیگر از محصولات فاسد نشدنی را از کویته به زاهدان حمل کند.
اما حوادث جوی و به ویژه فرسودگی مسیر ریلی میان دو کشور بارها موجب شد این روند همکاری تجارت ریلی میان دو کشور متوقف شود.

پربیننده ترین خبرها