انتقاد "برت مک گورک" از طرح ترامپ درباره سوریه

انتقاد
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 14:13

برت مک گورک نمایندۀ ویژۀ سابق ائتلاف آمریکایی مبارزه با داعش اعلام کرد که دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا طرح روشن و مشخصی برای عقب نشینی از سوریه ندارد.

العالم - سوریه

مک گورک از مخالفت خود با طرح عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه خبر داد و گفت که این طرح جان نیروهای آمریکایی را به خطر می اندازد.

مک گورک که دسامبر 2018 از سمت خود استعفا کرد، می گوید: ترامپ طرح مشخصی برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه و مرحلۀ پس از عقب نشینی ندارد.

مک گورک گفت: نبود برنامۀ مشخصی برای عقب نشینی نیروهای آمریکایی از سوریه و مرحلۀ پس از عقب نشینی جان این نیروها را به خطر می اندازد.

مک گورک گفت: رئیس جمهوری (ترامپ) صریحاً گفت که ما عقب نشینی می کنیم.

مک گورک افزود: عقب نشینی نیروهای آمریکایی باید بدون خطر باشد ولی ما هم اکنون چنین طرحی را در دست نداریم و همین امر جان نیروهای آمریکایی را در سوریه به خطر می اندازد و شاید زمینه را برای جولان دادن داعش فراهم کند.

برخلاف ادعای ترکیه که می گوید می تواند داعش را در سوریه سرکوب کند، مک گورک می گوید که نیروهای ترکیه ای نمی توانند جای نیروهای آمریکایی را پُر کنند.

مک گورک گفت که طرح عقب نشینی از سوریه اجراء شدنی نیست. خارج کردن نیروهای آمریکایی از سوریه و یافتن جایگزینی برای آنها کار دشواری است.

واشنگتن و آنکارا خواهان ایجاد منطقۀ امن در شمال سوریه برای جدا کردن مرزهای ترکیه از مناطق تحت کنترل نیروهای کُرد مدافع خلق هستند ولی مردم شهر منبج با برگزاری تظاهرات نگرانی خود را درباره احتمال اقدام نیروهای ترکیه ای به ارتکاب جرایم و جنایاتی در این شهر پس از ورود به شهر اعلام کردند.

نیروهای ارتش سوریه هم اکنون در نزدیکی شهر منبج مستقر هستند.

پربیننده ترین خبرها