واکنش وزارت خارجه سوریه به حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی/ نامه دمشق به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت

واکنش وزارت خارجه سوریه به حملات جنگنده های رژیم صهیونیستی/ نامه دمشق به دبیرکل سازمان ملل و شورای امنیت
دوشنبه 1 بهمن 1397 - 19:47

وزارت خارجه سوریه روز دوشنبه در واکنش به حملات سنگین رژیم صهیونیستی به سوریه با ارسال دو نامه به دبیرکل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت، تاکید کرد: اگر حمایت های نامحدود و مستمر دولت آمریکا نبود این رژیم نمی توانست به سیاست های خصمانه و خطرناک خود ادامه دهد.

العالم ـ سوریه

به گزارش خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) وزارت خارجه سوریه در این دو نامه تاکیدکرد: این تجاوز جدید اسرائیلی ها به سوریه در چارچوب تلاش مستمر آنها برای طولانی تر کردن زمان بحران در سوریه و جنگ تروریستی در آن صورت گرفت. دشمن از این طریق می خواهد روحیه تروریست های مزدور باقی مانده را در این کشور بالا برده و از مشکلات داخلی روزافزون خود فرار کند.
ساعت 1.10 دقیقه بامداد دوشنبه به وقت محلی، صهیونیست ها، از زمین و هوا حملات سنگینی را از طریق سلسه موشک های هدایت شونده به سوریه انجام دادند. پس از این حملات، پدافند هوایی ارتش سوریه وارد عمل شد و موشک های متخاصم را رهگیری و پیش از اصابت به هدف، منهدم کرد.
وزارت خارجه سوریه تاکید کرد: اگر حمایت های نامحدود و مستمر دولت آمریکا نبود، اسرائیل نمی توانست به سیاست های خصمانه و خطرناک خود ادامه دهد. آمریکا حمایت خود را از این حملات اعلام کرده است. اگر مصونیتی که آمریکا و سایر قدرت های معروف در شورای امنیت برای این رژیم اشغالگر فراهم کردند، نبود رژیم صهیونیستی جسارت این گونه حملات را نداشت. این قدرت ها شورای امنیت را به سکوت وادار می کنند و اجازه نمی دهند به نقش خود در مواجهه با این تجاوزهای جنایتکارانه عمل کند.
وزارت خارجه سوریه بار دیگر از شورای امنیت خواست در چارچوب میثاق سازمان ملل که حفظ صلح و امنیت بین المللی مهمترین آن است، اقدامات قاطعانه و فوری برای جلوگیری از تکرار حملات رژیم صهیونیستی به کار گیرد و این رژیم را برای احترام گذاشتن به قطعنامه ها تحت فشار قرار دهد و از سران آن بابت جنایت هایی که در حق مردم سوریه و فلسطین مرتکب شده اند، بازخواست کند.
به گزارش ایرنا، تجاوز رژیم اشغالگر قدس از سمت اصبع الجلیل ( لبنان) ، دریاچه «طبریا» در شمال فلسطین اشغالی و با استفاده از انواع سلاح ها صورت گرفته است.
نخستین حمله جنگنده های این رژیم به اطراف دمشق در سال جدید میلادی به 11 ژانویه (21 دی) بر می گردد که توسط پدافند هوایی سوریه دفع شد.
حمله بامداد امروز سومین حمله در ماه ژانویه سال 2019 است.
روز گذشته نیز جنگنده های رژیم صهیونیستی به اطراف دمشق تجاوز کرده بودند که با اقدام به موقع پدافند های سوری موشک های آنها در هوا منفجر شد.

پربیننده ترین خبرها