هشدار صریح روسیه به رژیم صهیونیستی؛ صبر مسکو حدی دارد!

هشدار صریح روسیه به رژیم صهیونیستی؛ صبر مسکو حدی دارد!
سه شنبه 2 بهمن 1397 - 14:46

دمشق اعلام کرد هدف رژیم صهیونیستی از تجاوز اخیر به سوریه، دامن زدن به مدت زمان بحران و جنگ تروریستی است. دمشق تصریح کرد که تجاوزهای اخیر رژیم "اسرائیل" فقط عزم ملت سوریه را برای پیروزی در مقابل تروریسم و بازپس گیری کامل ارتفاعات جولان است.

العالم - سوریه

مسکو نیز تجاوزهای رژیم "اسرائیل" را محکوم کرده و خاطرنشان کرد که صبر روسیه در مقابل این تجاوزها حد و اندازه ای دارد و ما همچنان از سوریه حمایت تسلیحاتی می کنیم.

عضو مجلس دومای روسیه نیز به نوبه خود حمله رژیم صهیونیستی را محکوم کرده و اعلام کرد: این قبیل اقدامات اسرائیل علیه سوریه تجاوز آشکار به حساب می آید و سوری ها قدرتمندانه به آن پاسخ خواهند داد.

اولیگ پیرسیبکین، سفیر سابق روسیه هم گفت: اسرائیل همچنان به بهانه تراشی برای توجیه تجاوزات خود ادامه می دهد. وی تأکید کرد: ملت و رهبران روسیه در کنار ملت سوریه ایستاده اند و اجازه نمی دهند چیزی از جمله تجاوزات اسرائیل مانع حل بحران سوریه شود.

معاون اول رئیس کمیسیون دفاع در مجلس دومای روسیه هم گفت: تجاوزات اسرائیل به سوریه نقض آشکار قوانین بین المللی و تجاوز به یک کشور مستقل است.

وی گفت: صبر روسیه بر این تجاوزات اندازه ای دارد و این کشور به حمایت تسلیحاتی از سوریه ادامه می دهد.

گفتنی است؛ وزارت خارجه و امور مهاجران سوریه دیروز در دو نامه جداگانه برای دبیر کل سازمان ملل و رئیس شورای امنیت نوشت: رژیم اشغالگر اسرائیل در ساعت 1.10 دقیقه سپیده دم روز دوشنبه 21 ژانویه 2019 با نقض آشکار قطعنامه 350 شورای امنیت در سال 1974، دوباره به خاک سوریه حمله کرد.

در این نامه آمده است: اصرار مقامات رژیم صهیونیستی بر تروریسم بین الملل پس از شکست توطئه های آن علیه ارتش سوریه و همپیمانانش بیشتر شده است.

این وزارت خانه در نامه خود آورده است: تجاوز جدید این رژیم در چارچوب تلاش های مستمر آن برای طولانی کردن زمان بحران در سوریه و جنگ تروریستی در این کشور و بالا بردن روحیه اندک عناصر تروریستی باقیمانده وابسته به خود است. کما اینکه این رژیم می کوشد با این روش از مشکلات روزافزون داخلی خود فرار کند.

در این نامه آمده است: شورای امنیت و اعضای سازمان ملل باید به این نکته توجه کنند که این رژیم در سال های گذشته سعی می کرد ارتکاب چنین حمله هایی را که به هدف حمایت از تروریست ها انجام می شد، مخفی کند اما این روزها مقامات این رژیم رسما به ارتکاب این جنایات اعتراف کرده اند و مسئولیت آن را پذیرفته اند و تأکید کرده اند که این حمله ها را ادامه می دهند و آماده تشدید درگیری ها هستند.

در این نامه آمده است: سوریه تأکید می کند که اگر حمایت های بی حدو حصر دولت آمریکا نبود و اگر سکوت مرگباری که امریکا و متحدانش بر اعضای شورای امنیت تحمیل کرده اند، نبود، این رژیم نمی توانست تا این حد به تجاوزات خود ادامه دهد.

این وزارت خانه در نامه خود از شورای امنیت خواست مسئولیت های خود را در چارچوب منشور سازمان ملل از جمله تأمین صلح و امنیت بین الملل و اتخاذ تصمیمات فوری برای جلوگیری از ارتکاب چنین جنایاتی بر عهده گرفته و این رژیم را وادار به احترام به توافق استقرار نیروها کرده و آن را به خاطر ارتکاب تروریسم محاکمه کنند.

پربیننده ترین خبرها