کشته های حمله انتحاری افغانستان 36 نفر اعلام شد

کشته های حمله انتحاری افغانستان 36 نفر اعلام شد
سه شنبه 2 بهمن 1397 - 17:33

اداره امنیت ملی افغانستان اعلام کرد که در حمله انتحاری روز دوشنبه (دیروز) تروریست ها به پایگاه امنیت ملی در استان «میدان وردک» 36 نفر کشته و 58 تن دیگر زخمی شدند.

العالم ـ آسیا

خبرگزاری رویترز روز گذشته شمار کشته های این رویداد را 120 تن و برخی از رسانه های دیگر غربی نیز 126 نفر اعلام کرده بودند که از طرف دولت افغانستان تکذیب شد.
در اطلاعیه اداره امنیت ملی افغانستان، آمده است که تروریست ها با استفاده از یک تانک هاموی به پایگاه اداره امنیت ملی حمله کردند.
بر اساس این اطلاعیه هر چند نیروهای امنیتی پیش از رسیدن تانک آنرا شناسایی کردند اما به دلیل اینکه تانک زرهی بود از ایست بازرسی عبور کرد و در نزدیکی ساختمان منفجر شد که بر اثر آن بخشی از ساختمان فروریخت.
به گزارش ایرنا، در این اطلاعیه آمده است که بخش زیادی از تلفات بر اثر فرو ریختن ساختمان بوجود آمد و پس از آن خودروی دومی با سه مهاجم می خواستند وارد محل شوند که توسط نیروهای امنیتی کشته شدند.
طالبان همزمان با جریان گفت و گوی هیأت سیاسی این گروه با آمریکایی ها در دوحه این حمله را انجام دادند که بزرگترین حمله به یک پایگاه نظامیان افغان طی ماه های اخیر اعلام شده است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها