طرح زوج و فرد در تهران از سال آینده حذف می شود

طرح زوج و فرد در تهران از سال آینده حذف می شود
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 11:42

خبرهای رسیده از حذف قطعی طرح زوج و فرد در تهران طی سال آینده با هدف کنترل ترافیک و کاهش آلودگی هوا حکایت دارد.

العالم ـ ایران

چند روزی است که از سوی مسئولان شهرداری بحث حذف محدوده زوج و فرد مطرح و قرار بود شورای عالی ترافیک در این زمینه بررسی‌های لازم را انجام دهد، حالا محسن پورسیدآقایی معاون حمل ونقل ترافیک شهرداری تهران، خبر از حذف طرح زوج و فرد در سال آینده خبر داده و به فارس گفته، برای اینکه بتوانیم ترافیک و آلودگی را کنترل کنیم باید اقداماتی در شهر انجام شود.

وی خاطرنشان کرده، در صورتی که محدوده زوج و فرد حذف شود محدوده طرح ترافیک افزایش می‌یابد و شهروندان باید برای ورود به محدوده زوج و فرد هزینه پرداخت کنند. البته هنوز در خصوص میزان هزینه پرداختی بحث‌هایی صورت نگرفته است.

در همین حال محمد علیخانی رئیس کمیسیون حمل و نقل شورای شهر نیز در این باره گفته، اتصال طرح زوج و فرد به طرح ترافیک باید کارشناسی شود. شورای ترافیک در این باره تصمیم‌گیری می‌کند و ما فقط نرخ‌گذار هستیم.

در حال حاضر هم خودروهایی که با پلاک مخالف وارد محدوده زوج و فرد می‌شوند باید عوارض پرداخت کنند.

در 25 دی ماه سال جاری شورای ترافیک شهر تهران تشکیل جلسه داد و با تأیید عدم کارآیی شیوه فعلی کنترل محدوده زوج و فرد به کمیته کارشناسی این شورا مأموریت داد تا نظرات خود را اعلام کنند بعد از 10 روز این کمیته تشکیل جلسه داد.

در این جلسه بر لزوم تغییر شکل فعلی اداره محدوده زوج و فرد و همچنین لزوم محدود کردن بیشتر زمینه تردد خودروهای شخصی در محدوده دوم به منظور کاهش آلودگی هوا اجماع صورت گرفت اما اینکه کدام طرح پیشنهادی می‌تواند تأثیر بیشتر داشته باشد مورد بحث است.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها