العالم گزارش می دهد؛

حمله چکش های نصرالله به اسرائیل

حمله چکش های نصرالله به اسرائیل
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 20:36

سخنان سید حسن نصرالله دبیر کل حزب الله لبنان با گذر از مرزهای جغرافیایی و اجتماعی  به دورترین نقاط جهان رسید و کودکان ، جوانان و بزرگسالان سراسر دنیا با آن اعلام همبستگی کردند.

العالملبنان

فعالان اجتماعی نیز در تایید سخنان نصرالله در گفتگوی تلویزیونی اش، با اشاره به سخنان وی مبنی بر احداث تونل ها در مرزهای لبنان و فلسطین اشغالی و ایجاد ترس در جان شهرک نشینان، کمپینی با عنوان " چکش نصرالله " به راه انداختند.

نصرالله در گفت وگو با شبکه لبنانی" المیادین"گفت: شهرک نشینان پس از عملیات حفاری ارتش صهیونیستی در مرزها که نام سپرشمالی گرفت ،بیش از پیش بیمناک شدند .

افزایش ترس در دل صهیونیست ها؛ در واقع ناکامی اطلاعاتی مراکز رژیم صهیونیستی بود که نتواسنتند سال های طولانی پس از احداث تونل ، آن را شناسایی کنند.

به گونه ای که سید حسن نصرالله به تونل های احداث شده در 14 سال پیش اشاره کرد.

به دنبال بروز این ترس، هر اسرائیلی تصور می کند هر ضربه ی چکش؛ برای حفر تونلی از تونل های حزب الله است و مقامات مطلع خواهند شد که حزب الله تونل جدیدی حفر می کند که تهدیدی برای رژیم صهیونیستی است.

مساله "چکش" مورد پسند بسیاری از شهروندان کشورهای عربی و اسلامی قرار گرفت تا بدین وسیله برهمبستگی خود و تایید مقاومت لبنان و فلسطین در همه مناطقی که مقاومت با استکبار مبارزه می کند، تاکید کنند.

عکس های فعالان و هواداران حزب الله در پایگاه های اجتماعی منتشر شد و جوانان و کودکان از همه گروه های مختلف جامعه عربی و اسلامی از لبنان تا فلسطین، عراق، تونس و مصر در کمپین چکش شرکت کردند.

آنها تصاویری از خود در حال حمل چکش به عنوان نشانه آمادگی برای جهاد با دشمن صهیونیستی منتشر کردند.

شمار دیگری از فعالان نیز تصاویر منتشر شده را وسیله ای برای مسخره کردن صهیونسیت ها دانستند و برای تمسخر اسرائیل وایجاد جنگ روانی، از چکش به عنوان سلاح جدیدی استفاده کنند.

علی برکات ترانه سرای لبنانی نیز با سرودن ترانه جدیدی درباره چکش با عنوان" با چکش آنان را بترسان " صهیونیست ها و قدرت ارتش صهیونستی را به مسخره گرفت .

برخی رسانه ها نیز پا را فراتر گذاشته و تلویزیون "الجدید" نیز سید حسن نصرالله با ضربه چکش اسرائیل را تکان داد و اعلام کرد:نصرالله ساعتی را ساخته که عقربه های بزرگ و کوچک آن به وقت موشک های دقیق است.

این شبکه اعلام کرد : دبیر کل حزب الله توانست مساله تونل ها را به آفت و عاملی برای رسوایی قدرت نظامی و اطلاعاتی اسرائیل تبدیل کند که نتوانست این تونل ها را پس از 14 سال شناسایی کند.

تصاویر منتشر شده فعالان در پایگاههای اجتماعی در چارچوب حمله " چکش نصرالله " بیانگر واقعیت بزرگی است مبنی بر اینکه افرادی که به سخنان سید حسن نصرالله واکنش نشان دادند به گروه خاصی منحصر نیستند.

زیرا سخنان نصرالله شنیده شده و مفهوم است و حتی در نسل نوجوان و جوان تاثیر گذار بوده نسل آینده سازی که انتظار می رود آینده را بسازند ، تصاویری که درتوییتر منتشر شد شماری از نوجوانان را نشان می دهد که در حال حمل چکش هستند تا با آن تاکید کنند گزینه انان مقاومت در برابر متجاوزان صهیونیستی است.

*محمد طاهر

پربیننده ترین خبرها