آیت الله اختری در گفتگو با العالم مطرح کرد؛

تلاش صهیونیست ها و کشورهای غربی برای ترویج اسلام تقلبی و حمایت از گروه های تکفیری / جمهوری اسلامی به یک مرکز علمی برای جذب دانشجویان سراسر جهان تبدیل شده است

تلاش صهیونیست ها و کشورهای غربی برای ترویج اسلام تقلبی و حمایت از گروه های تکفیری / جمهوری اسلامی به یک مرکز علمی برای جذب دانشجویان سراسر جهان تبدیل شده است
يکشنبه 7 بهمن 1397 - 23:17

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام گفت: این مجمع از دستاوردهای انقلاب اسلامی ایران است و به امور و مسائل  پیروان اهل بیت و فرهنگ مذهبی که این افراد از آن بهره مند هستند می پردازد.

العالم _ ایران

آیت الله محمدحسن اختری دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت علیهم السلام در گفتگو با العالم اظهارداشت: گاهی با اتهامات و افتراهایی به اسلام و قران کریم و حملات برخی گروه های مغرض و ضد اسلامی روبرو می شویم از این رو این مجمع در تلاش است به اتهامات و افتراها و سئوالات مطرح شده مسلمانان پاسخ داده و در جهت یکپارچه کردن صفوف اسلامی تلاش و بر وحدت اسلامی میان مسلمانان تاکید و در قالب فعالیت های اجتماعی و فرهنگی با پیروان ادیان دیگر همکاری کند.

اختری درباره دستاوردهای انقلاب اسلامی گفت : جمهوری اسلامی، نمونه ای از یک دولت دینی ارائه داد که هیچ شباهتی به دولت های غربی و شرقی ندارد.

وی افزود: ایجاد وحدت اسلامی و بالا بردن سطح فرهنگی و علمی در ایران و هم چنین تاسیس دانشگاهها، حوزه های علمیه، تربیت متخصصین در همه سطوح علمی از پزشکی، الکترونیک، صنایع دفاعی و دیگر صنایع تکنولوژی از مهم ترین دستاوردهای این انقلاب اسلامی است .

دبیر کل مجمع جهانی اهل بیت درباره میزان سطح همکاری جمهوری اسلامی با مراکزبرجسته علمی و دینی سایر کشورها گفت: جمهوری اسلامی از ابتدای پیروزی انقلاب اسلامی آمادگی خود را برای همکاری با همه حوزه های علمیه اعلام کرده و با همه همکاری دارد.

وی درباره تبدیل جمهوری اسلامی به یک مرکز علمی برای جذب دانشجویان سراسر جهان گفت: ایران توانسته دانشجویان زیادی از کشورهای مختلف جذب کند و هم اکنون بیش از 50 هزار دانشجو در ایران درس می خوانند.

اختری درباره تلاش صهیونیست ها و کشورهای غربی برای ترویج اسلام تقلبی و حمایت از گروه های تکفیری و تروریستی گفت: بریتانیای اسلام ستیز، بیش از 300 سال است که دست به این توطئه زده و هم اکنون نیز صهیونیست ها با بریتانیا برای اجرای این توطئه همکاری دارند و دولت امریکا رهبر اصلی این طرح است و برای تفرقه افکنی و فتنه انگیزی میان مسلمانان همه کشورها تلاش می کند.

وی افزود: همه گروه های تکفیری از داعش، النصره و طالبان مجریان و بنیانگذار این طرح هستند. مقامات امریکایی نیز علنا اعتراف کردند این مدارس تکفیری را برای فتنه انگیزی بنا کرده اند .سالهای گذشته نیز دیدیم کشورهای استکباری این گروههای تکفیری را تجهیز کرده و با پول و سلاح و مهمات برای جنگ افروزی و فتنه انگیزی به آنها کمک می کنند.

وی افزود: ایران در مبارزه با این تکفیری ها تنهابوده و هست و به ویژه در سوریه و عراق موفق عمل کرده است .

پربیننده ترین خبرها