گریفیتس: اراده سیاسی برای صلح در یمن وجود دارد

گریفیتس: اراده سیاسی برای صلح در یمن وجود دارد
دوشنبه 8 بهمن 1397 - 06:45

مارتین گریفیتس نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن در گفت وگو با روزنامه الشرق الاوسط گفت: اراده سیاسی برای برقراری صلح در یمن وجود دارد.

العالم - یمن

به نوشته روز دوشنبه روزنامه الشرق الاوسط، گریفیتس گفت: خواست سیاسی برای اینکه یمن در مسیر درست صلح قرار بگیرد، وجود دارد.
نماینده ویژه سازمان ملل متحد در امور یمن همچنین وجود اختلاف میان وی و 'پاتریک کامائرت' رئیس تیم ناظر بر آتش بس استان الحدیده، را رد کرد.
وی افزود: ما به صورت جدی کار می کنیم تا طرف های درگیر در الحدیده به اجرای عملی توافق آتش بس دست بزنند.
گریفیتس تاکید کرد که تمرکز درحال حاضر بر روی حضور هیات ناظران آتش بس در الحدیده است.
پیش تر «محمدعلی الحوثی» رئیس کمیته عالی انقلاب یمن گفته بود: تیم ناظر آتش بس سازمان ملل جانبدارانه عملا می کند.
مقام های یمنی پیش تر نیز اعلام کردند: جانبداری آشکار ژنرال «پاتریک کامائرت» رئیس ناظران بر آتش بس از ائتلاف متجاوز سعودی موجب بی اعتمادی ارتش و کمیته های مردمی یمن به سازمان ملل شده است.
کامائرت ژنرال بازنشسته هلندی است که 22 دسامبر (یکم دی 97) برای یک ماموریت 30 روزه که مهلت آن 20 ژانویه ( 30 دی) به پایان می رسد، از سوی سازمان ملل متحد به عنوان رئیس تیم ناظر بر روند صلح سوئد عازم الحدیده در غرب یمن شد.
تعداد نیروهای سازمان ملل متحد که زیر نظر کامائرت بر روند آتش بس در الحدیده یمن نظارت می کنند، مشخص نیست، اما سازمان ملل اعلام کرده که این نیروها مسلح نیستند و لباس یونیفرم ندارند.
استقرار نیروی حافظ صلح سازمان ملل متحد در بندر الحدیده پس از امضای توافق نامه صلح یمن در استکهلم سوئد و با اجماع اعضای شورای امنیت سازمان ملل متحد، صورت گرفت.
چهارمین دور مذاکرات صلح یمن، 15 آذرماه با میانجیگری «مارتین گریفیس» نماینده ویژه سازمان ملل متحد به مدت یک هفته در استکهلم سوئد میان جنبش انصارالله و نیروهای دولت مستعفی یمن برگزار شد.

دسته بندی ها :

پربیننده ترین خبرها