طرح انسان دوستانه انصارالله برای آزادی اسیر سعودی

طرح انسان دوستانه انصارالله برای آزادی اسیر سعودی
سه شنبه 9 بهمن 1397 - 19:43

«عبدالملک بدرالدین الحوثی» دبیر جنبش انصارالله یمن، طرحی انسانی را برای آزادی اسیر سعودی که به علت یک بیماری مزمن وضعیت جسمانی وخیمی دارد، ارائه کرد.

العالم یمن

سید عبدالملک الحوثی در دیدار با «مارتین گریفیتس» فرستاده سازمان ملل در یمن، برای آزادی «موسی شوعی علی عواجی» اسیر سعودی اعلام آمادگی کرد.

رژیم سعودی وضعیت سلامت عواجی را نادیده گرفته است.

فرستاده سازمان ملل در یمن گفت: مشکلات و موانعی که در موضوع اسرا وجود دارد، نشان دهنده جدی نبودن طرف مقابل برای اجرای این توافق است.

وی گفت که بی توجهی مقامات سعودی به وضعیت نابسامان جسمانی این اسیر سعودی، نشان دهنده بی توجهی آنان به ارزش های انسانی است و این رویکرد آن ها حتی در رفتار با سربازان سعودی نیز صدق می کند.

این اسیر بیمار سعودی، نوزدهم ماه ژانویه در نوار ویدئویی که شبکه المسیره یمن آنرا پخش کرد، از مقامات کشورش خواست که عملیات مبادله اسرا را اجرا کند تا وی که وضعیت سلامتش نابسامان است، بتواند از درمان در خارج از کشور بهره مند شود.

کمیته ملی امور اسرا درآن زمان از طریق دفتر فرستاده سازمان ملل به طرف سعودی اعلام کرد که یکی از نظامیان اسیر سعودی، بیمار است و در شرایط جسمانی نامساعدی به سر می برد و برای درمان باید به خارج از یمن منتقل شود، زیرا امکانات درمانی ناچیز و ضعیف در یمن بر اثر محاصره ، اجازه درمان وی را در داخل کشور نمی دهد، اما مقامات رژیم سعودی به وضعیت این اسیر بیمار توجهی نکردند.

پربیننده ترین خبرها