السریع: در 72 ساعت گذشته متجاوزان 248 بار آتش بس الحدیده را نقض کرده اند

السریع: در 72 ساعت گذشته متجاوزان 248 بار آتش بس الحدیده را نقض کرده اند
چهارشنبه 10 بهمن 1397 - 20:41

یحیی السریع سخنگوی نیروهای مسلح دولت نجات ملی یمن اعلام کرد در هفتاد و دو ساعت گذشته، ائتلاف متجاوزان به یمن و مزدوران شان 248 بار آتش بس الحدیده را نقض کردند.

العالم - یمن

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تاکید کرد: ائتلاف متجاوزان در هفتاد و دو ساعت گذشته شصت و هفت حمله هوایی علیه تعدادی از استان های یمن انجام دادند.

وی تاکید کرد که نقض مداوم آتش‌بس الحدیده، «نقض صریح و آشکار قوانین بین‌المللی است که در واقع نابودی اتفاق سوئد و شکست تلاش‌های بین‌المللی برای توقف حملات را تضمین می‌کند.»

سرهنگ یحیی سریع، ائتلاف سعودی را مسئول کامل نقض آتش‌بس الحدیده و تشدید تجاوزات دانست و گفت که ارتش یمن وانصارالله همواره به خویشتنداری و احترام به قوانین بین‌المللی و توافقات سوئد پایبند هستند.

وی تصریح کرد که ائتلاف سعودی-امارتی روز چهارشنبه بیش از ۱۵ بار به استان الحدیده حمله هوایی کرده است و طی ۷۲ ساعت گذشته، ۲۴۸ نقض آتش‌بس صئرت داده است.

شهر استکهلم سوئد در تاریخ شش دسامبر سال ۲۰۱۸ به مدت یک هفته میزبان چهارمین دور مذاکرات صلح یمن با حضور طرف‌های یمنی به ریاست «مارتین گریفیتس» نماینده ویژه دبیرکل سازمان ملل متحد در امور یمن بود و در تاریخ 13 دسامبر با توافق آتش‌بس در الحدیده، به کار خود پایان داد.

آتش‌بس در شهر و بندر الحدیده از ۲۷ آذرماه گذشته وارد مرحله اجرا شده است، اما ائتلاف سعودی با انجام حملات مداوم، هر روز آن را نقض می‌کند.

پربیننده ترین خبرها